Mistä voi johtua, että lapsi pissaa jäähyllä ollessaan housuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsi on pian 3v. Muuten kyllä jo aika lailla kuiva, joskus saattaa vahinko tulla jos ei ole pitkään aikaan käynyt vessassa.

Välillä kun laitetaan jäähylle, pissaa housuun. Mistä tuo voisi johtua?

Meillä esikoinen ollessaan suunnilleen tuon ikäinen sai aina hirveän pissahädän kun piti mennä jäähylle. Etenkin jos joutui sinne itkupotkuraivareissaan. Laitettiin potta viereen..siinä sai käydä kesken jäähyn, muualla ei. Mä luulen, että se raivari löysäsi pidättämislihaksia sen verran, ettei pystynyt hillitsemään..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miten teillä hoidetaan tuo jäähylle meno?
Jos vanhemmat käyttäyvät uhkaavasti, huutavat lapselle tms, niin se pissa voi tulla pelkästä pelostakin.

Ei lapselle ole jäähyllä ollessaan tapahtunut mitään pelottavaa. Toki joskus joudutaan komentamaan, jos ei esim. meinaa pysyä jäähyllä tms. mutta ei sen kummempaa. Ja tietenkin selitetään miksi joutuu jäähylle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä minun kannattaa sitten tuossa tilanteessa tehdä, kun pissaa housuun? Vai pitäisikö keksiä joku toinen rangaistus kuin jäähy?

Vaippa päälle. Meidän 3-v varmaan nolostuis vaipasta niin paljon, että moiset kotkotukset loppuisivat siihen! ;)

Meillä tuloi ns. raivopissoja. Eli kun tyttö raivostui jostain, niin samalla tuli pissa. En tiedä tuliko tahallaan vai vahingossa. Jäänyt jo pois koko touhu. Ite epäilin sitä, että kun tuo kuivaksi opettelu oli vielä silleen vaiheessa, niin ei huomannut raivotessaan pissahätäänsä....

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja l:
Protestoi tai on peloissaan

Näin. Mitä tapahtuu ku pissat on housussa?

No sitähän mä olen miettinytkin miten pitäisi toimia, jos hän on jäähyllä, ja pissat tulee housuun.. Ollaan siis vaan siistitty jäljet ja vaihdettu kuivat.

Ei lasta toruta jos pissat menee housuun, mutta tosiaan kun tuo liittyy vaan pääasiassa siihen jäähytilanteeseen, niin oon miettinyt mistä johtuu.

Yhteistyössä