Mistä voi johtua äänen käheys, jos kilppariongelmat on pois suljettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Justus";29326950]Stressi, rööki, epäterveelliset elämäntavat, höpiset taukoamatta, et nuku tai lepää tarpeeksi. Siinä ny jotain mitä tuli mieleen.[/QUOTE]

stressiä juu ja en nuku riittävästi.. voiskohan tosiaan nuo vaikuttaa niinkin huomattavasti..

[QUOTE="minna";29326965]stressiä juu ja en nuku riittävästi.. voiskohan tosiaan nuo vaikuttaa niinkin huomattavasti..[/QUOTE]

Todellakin vaikuttaa, etkö ole mukamas koskaan kuullut kun kuuluisat laulajat ovat näistä jutuista höpisseet. Varsinkin kun ikää alkaa tulemaan, jos laulaja vetää samalla tyylillä kuin 20v joka päivä kännissä eikä nuku juuri yhtään, niin äänihän siinä lähtee.

Ja lähtee se ääni nuoremmiltakin, jos ei itestään pidä huolta.

Mulla saattaa olla keväälläkin ääni ihan outo enkä pysty laulamaan. Ja mä rakastan laulaa.. :( Lääkitystä ei ole, karistelen kyl jonkin verran kurkkua välillä. Jos mulla olis siel joku kyhmy, niin mitä sille vois tehdä? :O Apua, jospa ei oo mitn semmosta. Välillä ääni toimii hyvin, mut yleensä ei kovin pitkään mee, ettei mitn häikkä siihen tulis.. Närästää jonkin verran, mut ei häiritsevästi. En ryyppää ollenkaan, enkä ees polta. Jos äänihuuliss on jotain häikkää, niin voiko niille tehä mitään? Kiitos, jos jaksatte viel mulle vastailla! :)

Puhumattomuus käheyttää ääntä itsellä, jos olen esim viikonlopun yksin enkä pahemmin puhele niin maanantaina on ääni käheä, ääni palautuu kun toistaa korkeita ääniä ja puhelee kovalla äänellä itsekseen.

[QUOTE="minna";29328604]mulla on joka aamu ääni käheänä ja kun alan puhumaan/syön, niin pikkuhiljaa helpottaa.[/QUOTE]

Ettei asunnossa ole vetoa joka aiheuttaa käheyttä?

[QUOTE="minna";29328802]Voimattomuutta. Päivät valuu silmien edestä enkä saa tehtyä kuin pakolliset. En ole mielestäni masentunut, mut joku mua nyt vaivaa. :/[/QUOTE]

Miten ne kilppariasiat oli poiisuljettu? Arvoja kehiin!! Voi olla vajis vaikka arvauskeskuslekuri sanois muuta.

Miten ne kilppariasiat oli poiisuljettu? Arvoja kehiin!! Voi olla vajis vaikka arvauskeskuslekuri sanois muuta.

Voi olla tosiaan se kilpparijuttukin, kun oon vaan menossa vasta verikokeisiin. Lääkäri ei kylläkään tyntenut kaulalla mitään pahkuraa tms, mut täs siks kyselen, et jos ne on ok, et mikä muu vois olla sitten kyseessä, kun tiiä ettei mun olo oo todellakaan normaali. :( Meen kahden vk päästä labraan ja sit varmaan selviää paljon, toivottavasti. Karu tunne, kun haluais tehdä joulun eteen vaikka ja mitä, mut EI JAKSA/ EI PYSTY! :O On mulla kyl univelkaakin, et varmasti sekin osittain syynä.

Yhteistyössä