Mistä voi etsiä lastenhoitoapua/opiskelijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienet lapset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienet lapset

Vieras
Mulla on se tilanne, että alan olla totaalisen poikki. Kaksi lasta, 3-ja 4 vuotiaat. Miehen kans ollaan erottu, ja vapaa-aika nollassa. Käyn vuorotöissä ja lapset on päiväkodissa. Mutta, haluaisin että joku kävisi meillä joskus hoitamassa lapsia vaikka yhden illan. Nuo MLL:t tuntuu kalliilta, vai kuvittelenko vain? Tottakai maksan hoitajalle mutta en pysty maksamaan ihan älyttömiä summia yksin. Joku opiskelija tai nuori tyttö olisi hakusessa. Mistä niitä voi etsiä?

Onko fb:ssa teidän alueen "haetaan lastenhoitajaa, tarjotaan lastenhoitoa"-sivuja?
Meille tänne pohjoiseen on joku ystävällinen tehnyt moiset sivut ja minusta se on kiva. Joka kaupunki/kylä on saanut oman kansion, jonne sitten laitetaan, jos on tarvetta hoitajalle, tai sitten sinne voi laittaa ilmoituksen jos haluaa hoitaa lapsia.

En usko, että oikeasti osaava tuntematon hoitaja juurikaan tuota mll-taksaa halvemmalla lähtee hommiin.

Halvin tapa saada hoitoapua on verkostoutua muiden perheiden kanssa, jolloin vuoroin voi auttaa toisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25911915:
Missäs täällä lähihoitajia koulutetaan? Siis laita ilmoitus jonkin sellaisen oppilaitoksen ilmoitustaululle.

Moni nuori lh-opiskelija tekee keikkaa mll:n kautta. Eivötkä ilmaiseksi nuo toisetkaan hommiin taida lähteä.

Onko fb:ssa teidän alueen "haetaan lastenhoitajaa, tarjotaan lastenhoitoa"-sivuja?
Meille tänne pohjoiseen on joku ystävällinen tehnyt moiset sivut ja minusta se on kiva. Joka kaupunki/kylä on saanut oman kansion, jonne sitten laitetaan, jos on tarvetta hoitajalle, tai sitten sinne voi laittaa ilmoituksen jos haluaa hoitaa lapsia.

Ei taida olla täällä, tollainen vois olla ihan kiva systeemi. Vois kuvitella et ihmiset haluais vapaa-aikaa, itse oon jo tottunut kotona oleiluun, mutta ainakin palstan kautta saa sen kuvan, että monet tarvitsis vapaa-aikaa enemmän. :)

Jos mulla ei olisi tämä nivelreuma taas aktivoitunut, olisin tarjoutunut silloin tällöin hoitamaan lapsiasi ihan ilman maksuakin. Mulla kun ei ole vielä lapsenlapsia, niin olisi ihan kivaa välillä hoitaa pikkuväkeä :) Mutta niin kauan kun nivelissä tulehdus jyllää, niin en oikein voi...tuon ikäisten perässä joutuu vielä vähän juoksemaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25911997:
Jos mulla ei olisi tämä nivelreuma taas aktivoitunut, olisin tarjoutunut silloin tällöin hoitamaan lapsiasi ihan ilman maksuakin. Mulla kun ei ole vielä lapsenlapsia, niin olisi ihan kivaa välillä hoitaa pikkuväkeä :) Mutta niin kauan kun nivelissä tulehdus jyllää, niin en oikein voi...tuon ikäisten perässä joutuu vielä vähän juoksemaan :D
Mä vaan oottelen sitä päivää, kun saan joko itse lisää lapsia tai lapsenlapsia joku päivä. Uskomatonta kyllä mun ammatinvalintatesti haluaa ajaa usein lapsien kanssa työskenteleväks, tosin alalla en itse ole. Harkinnassa kyllä. Onneks pikkusisko käy välillä kylässä hoidettavana, oma tyttö tykkää :D

Ei taida olla täällä, tollainen vois olla ihan kiva systeemi. Vois kuvitella et ihmiset haluais vapaa-aikaa, itse oon jo tottunut kotona oleiluun, mutta ainakin palstan kautta saa sen kuvan, että monet tarvitsis vapaa-aikaa enemmän. :)

No ei muuta ko laatimaan moisia sivuja tai pyydät jotain toista ideoimaan vastaavanlaiset sivut sinne teidän seudulle =)
Näyttää hyvin toimivan ainakin nämä meidän sivut. =)

Onko sinulla yhtään tuttavaperheitä?
Voit yllättyä kuinka helposti ihmiset auttavat jos vain avaat suusi. Ja vastavuoroisuus kunniaan.

Paikkakunnallasi voi olla yksnhuoltajien olohuone tai muu vatsvaa.. Jos lapsellisia tuttavaperheitä ei ole sieltä voisit löytää.

[QUOTE="unelma";25912143]Onko sinulla yhtään tuttavaperheitä?
Voit yllättyä kuinka helposti ihmiset auttavat jos vain avaat suusi. Ja vastavuoroisuus kunniaan.

Paikkakunnallasi voi olla yksnhuoltajien olohuone tai muu vatsvaa.. Jos lapsellisia tuttavaperheitä ei ole sieltä voisit löytää.[/QUOTE]

Ainakin Martinristillä on jotakin musakerhoa ja vastaavaa, siellä käy paljon vanhempia joista joku voisi olla innostunut. Itsekin kävin joskus, muttei tule enää käytyä, laiskottaa :D

Mutta tosiaan, jos tulee tarvetta niin meille voi tuoda kylään ainakin, vaikka meidän 1,7 vuotiaasta ei ole kovin paljoa leikkiseuraa vielä :)

Väestöliiton kautta saa myös lastenhoitoapua. Sun tilanne kuulostaa sellaselta et voisit saada sen maksettuna joko kotipalvelun tai lastensuojelun kautta. Kotipalveluna jää omavastuu joku vajaa 10 e/tunti.

Oi kiitos, tänne oli tullut paljon vastauksia! :) Täytyy miettiä tuota mll-toimintaa, ehkei se niin kallis olekaan. Lueskelin että tunti maksaa arkena 8,20e. Eikö oikeasti ole muita maksuja? :O Se on totta ettei tuota halvemmalla saisi opiskelijaa tai muutakaan. Mulla on kyllä ystäviä mutta kaikki perheellisiä, joten en ole viitsinyt heitä vaivata. Mutta kyllähän voisin itsekin hoitaa heidän muksuja jos he hoitaisivat minun, joten.... ;)

Sitten on myös sellainen saitti kuin hoitopaikka.net, josta voi etsiä hoitajaa tai ilmoittaa itse hoitotarpeesta. Luulisi, että ainakin näin kesän alla monet opiskelijat olisivat kiinnostuneita hoitamaan lapsia kun koulukiireet hellittävät ja erityisesti jos ei ole saanut muualta kesätyötä, niin onhan tuokin parempi kuin ei mitään. Mutta tosiaan, ystävien välinen vastavuoroisuus ja auttaminen kyllä kannattaa myös ja pitää yllä verkostoja. Kysyminen ei ainakaan maksa mitään. Tsemppiä, löydät ihan varmasti hoitoapua lapsillesi ja olet tosiaan hengähdystauon ansainnut:)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25912789:
Oi kiitos, tänne oli tullut paljon vastauksia! :) Täytyy miettiä tuota mll-toimintaa, ehkei se niin kallis olekaan. Lueskelin että tunti maksaa arkena 8,20e. Eikö oikeasti ole muita maksuja? :O Se on totta ettei tuota halvemmalla saisi opiskelijaa tai muutakaan. Mulla on kyllä ystäviä mutta kaikki perheellisiä, joten en ole viitsinyt heitä vaivata. Mutta kyllähän voisin itsekin hoitaa heidän muksuja jos he hoitaisivat minun, joten.... ;)

Olen täti-ihminen ja asun Helsingissä mutta olen haaveillut pienten lasten kaitsemisesta silloin tällöin.
Oma lapsi on jo iso.

http://www.pelastakaalapset.fi/toiminta/lastensuojelutyo/tukihenkilotoiminta/ Pelastakaa lapset ry järjestää vapaaehtoisten kautta tukihenkilötoimintaa. Tukihenkilö voi esim. toimia keskuseluapuna tai hoitaa lapsia sillä aikaa kun vanhempi/ vanhemmat haluaa omaa aikaa. Koska kyseessä on vapaaehtoistoiminta, on se siis ilmaista. Tutustuppas linkkiin :)

Suosittelen sitä lh-oppilaitoksen seinää! Lh-opinnoissa suoritetaan kasvun tukeminen ja ohjaus ensimmäisenä vuotena. Tämän jälkeen moni ei kuitenkaan vielä pääse töihin. Eli tällaisista 17-vuotiaista voisi hyvinkin löytyä innokkaita! Ja lapsesi ovat kuitenkin jo sen verran isoja, että pärjäävät tuon ikäisen hoitajan kanssa (ihan vauvaa en itse noin nuorelle hoitajalle jättäisi). Moni 17-vuotias on aika vätys vielä, mutta joukosta löytyy kyllä paljon asiallisiakin.

Yhteistyössä