Mistä vielä etsiä vihkisormusta. Taitaa olla uuden osto edessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Kuukausi sitten ajoin autolla kotio kaupoilta. Heitin autossa sormukset pois kun turvotti sen verran. Enkä sen jälkeen ole nähnyt niitä.

Ajoin siis auton suoraan kotipihaan. Eli voineet tipahtaa ainoastaan kotipihaan. Auto on käyty useamman kerran lävitse. Pihaa siivilöity. Kotoa pengottu jokapaikaa, kirjahyllyt siirretty yms. Mistään ei löydy.

Onko tässä luovutettava ja ruettava uutta sormusta katselemaan. Ei onneksi yhtään vituta....

Muistan selkeesti mihin kohtaan ne laitoin. Mulla turvottaa sormia suht herkästi ja silloin tulee sormukset heitettyä pois. Siinä on meijän autossa ratin vieressä sellainen kolo johon ne hyvä laittaa.
Penkkien kolot on tutkittu, lattiat, kaikki paikat.

Laukut on käyty lävitse ja taskus. On mahdollista että ne on nostettu sisälle johonkin hyllynpäälle enkä vain muista sitä. Mutta ei niitä hyllyjen päältä tai alta löydy.

Ei voi ymmärtää. Taidan tuota pihaa vielä tutkia, vaikka eipä tuolta lumen seasta taida mitään ennen kevättä olla toivoakaan löytää. Auton jos vielä kertaakaan tutkisi.

En pysty sua auttaa, mutta mulle kävi aika karusti tässä viikonloppuna. Syksyllä 2008 menin miehen kanssa kihloihin ja kuukausi sormuksen ostosta se hukkui. Huutelin sitä täälläkin et auttakaa nyt ihmeessä, että mistä sen voi löytää. Olin vaihtanut samana päivänä kukkiin mullat ja kumosin kaikki ruukutkin sitä etsiessä. Kaivon roskistakin ja olin oksentaa (olin raskaana enkö vielä tiennyt sitä). Ei löytynyt mistään. Mies osti vähän naureskellen uuden ja mä vaan häpesin. Valehtelin appiukollekin uuden sormuksen odotusaikana että sormus on pienennettävänä jne.

No, tammikuussa 2010, minä - rouva jo nykyään - siivoan vaatekomeroa ja etsin yhtä tosi vanhaa täkkiä että katson onko siitä mihinkään. Kaivan läpinäkyvän pussin komeron perältä ja jokin kimaltaa valossa. Katson pussia tarkemmin, katson omaa sormeani, uudestaan pussia, uudestaan sormea. Huudan hyvä jumala, mies tulee paniikissa katsomaan ja näytän sille sormusta, se katsoo sormeani, sormusta, sormeani jne jne. tätä jatkuu tovi. Sit revettiin nauramaan.

Ja tästä ei saa edes hyvää stooria tutuille kun en ole kertonut kellekään että sormus katosi. :(

Niinpä niin, noilla kadonneilla tavaroilla taitaa olla tapana ilmestyä jostain kun sitä vähiten odottaa.
Mutta odottaako siihen asti vai ostaako uusi?

Meillä ukko hukkasi kihlasormuksensa vuosia sitten. Ostettiin uusi ja se sitten löytyikin. Ja on tuolla kaapissa. Niin olen jo vähän suunnitellut että jos sen vain pienennyttäisi mulle sopivaksi niin olisi edes kihlasormus alkuperäinen. Onnistuisikohan. Ja joutuisi ostamaan vain uuden vihkisormuksen.

Ootkos kattonut auton maton alle? Varmaan oot, mut kunhan kysyn :)
Voiko ne sormukset siitä autonlokerosta päästä putoomaan jonnekin auton sisuksiin?
Minä löysin oman vihkisormukseni kauppakassista, siis muovipussista, onneksi löysin, ettei ehtinyt roskapussiksi se pussi mennä :D

Mie hävitin vihkisormuksen taannoin kun laskin illalla molemmat sormukset vessan pöydälle, aamulla löytyi enää kihlasormus.. Sormusta etittiin joka puolelta ja vessan roskiskin pengottiin, yöks! Mistään sitä ei löytynyt, ennen kuin viikkoa myöhemmin satuin tonkimaan pesukoneen tiivisteitä, siellä se oli :) Joten varteenotettava vaihtoehto kurkata sieltä, varoiksi ;D

Jos jollakulla olisi kullan etsimiseen soveltuva metallinpaljastin, niin sillähän saisi pihalta sormusta etsittyä... ota selvää, asuuko joku talvea viettävä Lapin kullanetsijä lähettyvillä.

Mä oon tullut neuroottiseksi sormusten kans... minulla sormukset katos ja mettäsin joka paikan. Arvatkaas mistä ne löyty? Meidän 1,5v poika oli laittanut ne Kelan käytettyyn kirjekuoreen ja kuori oli lattialla, sitten astuin sen päälle ja ihmettelin, että mikä se oli!! Huh, mikä helpotus :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En pysty sua auttaa, mutta mulle kävi aika karusti tässä viikonloppuna. Syksyllä 2008 menin miehen kanssa kihloihin ja kuukausi sormuksen ostosta se hukkui. Huutelin sitä täälläkin et auttakaa nyt ihmeessä, että mistä sen voi löytää. Olin vaihtanut samana päivänä kukkiin mullat ja kumosin kaikki ruukutkin sitä etsiessä. Kaivon roskistakin ja olin oksentaa (olin raskaana enkö vielä tiennyt sitä). Ei löytynyt mistään. Mies osti vähän naureskellen uuden ja mä vaan häpesin. Valehtelin appiukollekin uuden sormuksen odotusaikana että sormus on pienennettävänä jne.

No, tammikuussa 2010, minä - rouva jo nykyään - siivoan vaatekomeroa ja etsin yhtä tosi vanhaa täkkiä että katson onko siitä mihinkään. Kaivan läpinäkyvän pussin komeron perältä ja jokin kimaltaa valossa. Katson pussia tarkemmin, katson omaa sormeani, uudestaan pussia, uudestaan sormea. Huudan hyvä jumala, mies tulee paniikissa katsomaan ja näytän sille sormusta, se katsoo sormeani, sormusta, sormeani jne jne. tätä jatkuu tovi. Sit revettiin nauramaan.

Ja tästä ei saa edes hyvää stooria tutuille kun en ole kertonut kellekään että sormus katosi. :(

mä tairan joo muistaa tän tapauksen, en tosin tota että sä sen löysit :)

Hei, toi pesukone on vielä tarkistamatta. Kiitti vinkistä. Tai kyllä sitä itsekkin mietin mutta jäi sitten katsomatta.

Ja toi kullan etsintää sopiva metallin paljasti. Mistähän sellaisin löytäis lainaa.

Kiitos teille. Nyt mentävä laittaa vauva nukkumaan ja annettava tissiä. Palailen jonkin ajan päästä.

Kun tulet sisään ulkoa, millaisia rutiineja sinulla on? Naulakon päällä, lääkekaapin päällä, laatikossa johon laitat päähineet ja käsineet? Kenkähyllyn reunalla? Käsineessä?

Kullanetsintään sopivat metallinpaljastimet tapaavat olla hyvin kalliita. On onnenpotku, jos lähistöllä asustelee sellaisen hankkinut, joka suostuisi tulemaan pihamaalle kullanetsintään vaikkapa kossupullosta. Alan foorumeilta voi yrittää etsiä.

Ei hää sitten halunnutkaan nukkua. Kunhan kaipasi läheisyyttä.
Ei pääse sieltä kolosta tippumaan kuin lattialle. Ja lattiat autosta tutkittu useammankin kerran, myös mattojen alta.
Muovipussiin jos joutunut, mikä sinänsä mahdotonta koska ne oli peräkontissa. Niin on kyllä mennyt jo roskikseen.

Eteinen tutkittu, jus se hylly mihin hatut ja hanskat menee, mattojen aluset, kenkätelineet aluset. Kaikki mitä itselle mieleen tulee.
Mutta sen pesokoneen taidan mennä seuraavaksi tsekkaa.

Kiitos vinkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Kullanetsintään sopivat metallinpaljastimet tapaavat olla hyvin kalliita. On onnenpotku, jos lähistöllä asustelee sellaisen hankkinut, joka suostuisi tulemaan pihamaalle kullanetsintään vaikkapa kossupullosta. Alan foorumeilta voi yrittää etsiä.

Niin mie vähän pelkäsinkin että sellaisesta vempeleestä taitaa olla turha edes haaveilla.

Pesukoneen tiivisteissä ei ollut. Nukkasihvilä niin jumissa etten saanut sitä auki enkä tähän hätään pihtejä löydä. Saa isäntä avata sen kunhan kotiutuu. Vaikka eikait ne sinne asti ole voinut kulkeutua jos koneeseen ovat joutuneet.

Harakkako vai varisko se on se lintu joka kaiken kiiltävän pesäänsä vie? Jos sormus on pihalle pudonnut, niin menehän tonkimaan pihapiirin linnunpesät :D
Mut toivottavasti sormukset löydät, uusiahan aina saa, mut ainakin minulle nämä omat ovat hyvinkin tärkeät, tunneside niihin ;)

Yhteistyössä