Mistä tunnistaa ovulaation?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä.

Vieras
Olen lukenut monta kertaa että ensiksi tulee paksua valkovuotoa, sitten se muuttuu vähitellen juoksevaksi ja lopulta kirkkaaksi ja sitten se loppuu kuin seinään.
Mutta kun mulla tapahtuu tälläinen monta kertaa kuussa! Mistä sen voi tietää että milloin se varsinainen ovulaatio sitten on, eikä normi limaa?

Eilen tuli runsasta vuotoa mutta nyt tänään p*llu on taas kuiva kuin saharan autiomaa. Ja ovulaatiokaan ei pitäisi olla vielä 3-4:ään päivään jos noihin laskureihin ja säännölliseen kiertoon on luottaminen.

Täytynee mennä hakemaan ovistesti, kun tunnen kehoni niin huonosti etten ole vuosien kuluessa edes ovulaatioa oppinut kunnolla tunnistamaan.

Todella monet puhuvat noista oviskivuista, mutta itse en ole niitä erityisemmin koskaan tuntenut. Ainoastaan pari kertaa olen joskus tainnut tuntea kipeän vihlaisun mutta se on mennyt ohi yhtä nopeasti kuin tulikin ja se siitä sitten. Usein tullut myös luettua että oviskivut saattavat olla joillakin jopa pahempia kuin kuukautiskivut?

Mä en ovulaatiota tunnistanut ennen ensimmäistä raskautta vaikka kuinka yritin! Sitten kun ensimmäinen lapsi syntyi, ja kierto käynnistyi, niin ei sitä voinut olla huomaamatta! :O aivan kauheat limat, jäätävät munasarja säryt, lämpöily jne jne. Mutta ennen ensimmäistä lastani ei tosiaan ollut mitään merkkejä minkään sortin ovulaatiosta. Ilmeisesti raskaus teki jotain. .

Mää en oo ainakaan ikinä tunnistanut mistään, ja olen jo 40. Lämpötiloja en oo tosin koskaan mittaillut, kun ei oo ollut tarvettakaan ovulaation havaitsemiseen. Mutta ei siis ole ikinä ollut mitään kipuja, enkä ole huomannut vuodoissakaan suuria muutoksia.

Mulla on kunnon menkkajomotus, ihan järkky. KEstää pari päivää ja vikana päivänä sattuu ihan sairaasti. Vikana päivänä tulee sitä valkovuotoa todella paljon. Ja panetus. Mua panettaa vain menkkojen ja ovulaation aikana ilman mitään syytä :D

Mulla myös ensimmäisen raskauden jälkeen todellakin TIETÄÄ milloin on ovulaatio. Vähän menkkamaista kipua, ja olen huomannut, että noin joka toinen kuukausi se on pahempaa se kipu. Ennen raskautta ei mitään tietoa mistään. Raskaus todella muuttaa vartaloa ja sen myötä oppii tuntemaan kehoaan ihan eri tavalla. En vieläkään voi sanoa tuntevani omaa kehoani täydellisesti, tai edes hyvin, mutta noin 1000 000 kertaa paremmin kuin ennen lasta. :)

Mä en ole limoja ja lämpöä katsellut mutta semmoinen pieni nipistävä kipu toisen munasarjat kohdalla, kestää ehkä minuutin.
Juu, pääsen oviksien kohdalla helpolla.

Yhteistyössä