Mistä tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nopeesti väsyny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nopeesti väsyny

Vieras
En kehtaa nyt nikkiän käyttää. Tilaanteeni on seuraava (ja järki ei riitä enää netin kahlaamiseen);

Äitini (narsisti) ja tätini (topipuva alkoholisti) saivat pitkällisen taistelun jälkeen kolmevuotta sitten mummini (skitsofreenikko) pakkohoitoon ja turvallisesti asumaan ja elämään. Nyt olisi sama rumba edessä enoni (väkivaltainen skitsofreenikko ja alkoholisti) kanssa. Luulin että minun (toipuva addikti) voimavarani riittäisi ja lupasinkin jo tukea äitiäni ja tätiäni kaikin tavoin tulevassa urakassa. Jo neljän puhelun jälkeen olen valmis toimittamaan äitini hoitoon ja itsellä itku kurkussa. Mistähän voisin löytää apua jaksaakseni tukea lähinnä tätä narsistia?

En osaa auttaa, mutta pakko oli jotain kommentoida. Itsellä ei tuollaista kokemusta, mutta mielenterveyspotilaan omaisena tiedän, että rankkaa on.
En osaa muuta kuin toivottaa paljon voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja myöskin omainen:
Ei narskua voi tukea. Aina tulee jyrätyksi. Pakko vaan luopua ja luovuttaa. Sori mut oma läheisten kokemus on tätmä.

niin olet oikeassa ja sehän tässä niin kai niin väsyttävää onkin kun jo vuosien kokemuksella näkee kuika tämäkin asia taas menee. Mut ehkä sit jos johonkin pääsisin purkamaan siitä pulppuavan pahan olon, ehkä sitten jaksaisin paremmin keskittyä itse asiaan. Eli siihen mitkä olisi paras tapa hoitaa tämä enoni tilanne.

Joo tämäkin jo vähän autto mua selkeyttämään sitä mihin oikeastaan tarvitsen tukea. Kiitos jo siitä. Lisää vinkkejä otan mielelläni vastaan.

Yhteistyössä