Mistä tietää että vatsatauti olisi vihdoin jättämässä elimistön rauhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivottavasti vika kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivottavasti vika kerta

Vieras
Onko se hyvä merkki että elimistön ns. alkupäässä oksentelut, kuvotukset, röyhtäilyt ja sellainen pieni paine rinnassa (kuin joku olisi asettanut kiven rinnan päälle) on menossa pois, eikä tuolla keskellä eli mahassa enää pyöri ja murise mutta silti loppupää eli suoli ripuloi jonkin verran, eli joka toinen tai kolmas kerta ei ihan vettä mutta melko vetistä? Välillä taas vähän ummettanut.
Toki olen syönyt tai lähinnä juonut vain nestemäisiä mehukeittoja, soseita jne. ja kiinteistä vain paahtoleipää koska minulle tullut täysi olo helposti. Edelleen hieman sellainen täysi olo helposti jogurtistakin.

Olen nimittäin kuullut että tämän tyyppisiä viikon parin sitkeitä vatsatauteja on ollut todella paljon liikkeellä tänä kesänä ja sattuipa sellainen itsellenikin. Vaikka olen tällainen jolla käsidesit mukana. Aiemmin elämässäni ei ole ollut kuin ehkä puoli päivää tai päivän kestäviä alle viisi kertaa eli ovat menneet ohi yhtä vikkelästi kun ovat tulleetkin ja olen sentään jo 36v. Nyt tuli sitten koko elämän edestä tautia kerralla puoli toista viikkoa, hyi. Minulla oli vatsataudin poikasta jo ennen kuin jouduin antibioottikuurille pitkittyneen bakteeriperäisen poskiontelontulehduksen takia, suosituksesta söin koko sen antibioottiviikon ajan probiootteja, ja sen jälkeen on tullut syötyä puoli toista viikkoa niitä myös kun vatsatauti meuhkannut elimistössä ja vasta tänään tuntuu että on alkanut helpottaa ja olen pystynyt nukkua yönikin kunnolla ilman sängyssä vääntelyä ja kiertelyä. Tulehdusarvo oli terveyskeskuksessa mitattaessa alle 10 eli bakteeritilanne nähtävästi kunnossa, ulostenäytteiden tulokset tulevat vasta ensi tiistaina eli joku virus tuolla riivannut. Olo on vaan ollut todella sietämätön, veltto ja vetämätön tämän ajan. Nyt jaksan sentään jo tietokoneen äärellä istua ja naputella.

Miten teillä ollut näiden oireiden kanssa?
Jostain luin että adenovirus aiheuttaisi tällaista pitkäaikaista, onko kokemusta siitä?
Luojan kiitos että olen saanut töistä tarpeeksi sairaslomaa, etten ole kulkenut tuolla tartuttelemassa muita.

Kuinka kauan noita probiootteja pitää tai KANNATTAA ottaa vielä sen jälkeen kun oireet vähentyneet?
Otin ensin maitohappobakteereja ja sitten siirryin Precosaan joka vasta tuntui auttavan.

Voiko kuvottava olo jatkua vielä pitkään? Jos maha ollut parikin viikkoa melko tyhjillään ja kun syö kerralla pikkasen enemmän ja osa nousee takaisin kurkkuun? Vai viittaisiko tuo refluksiin?

Yhteistyössä