Mistä tietää että tekstiviesti on varmasti mennyt perille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos tekstiviestin lähettämisen jälkeen puhelin ilmoittaa "viesti lähetetty" kuten yleensä tapahtuu niin onko varma että viesti on todella mennyt perille saajan puhelimeen?
Sitähän ei siis voi tietää onko saaja viestin avannut mutta voiko tuon viestin jälkeen olla siis varma että viesti on perille mennyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ota välitystiedot käyttöön. Tulee viesti siitä, että viesti on mennyt perille tai se odottaa.

Juu, välitystiedoista näkee. Itellä on muutama ystävä, joilla on puhelin vähän väliä kokonaan kiinni, niin näkee sitten jos ei tietoja tuu, ettei tarvi ihan heti odotella vastausta.

Kiitos vastauksista, puhelimeni on vaan niin toooosi vanha että ainakaan mistään asetuksista en löytänyt tuollaista välitystiedot-kohtaa. Liekö tuossa sellaista olemassakaan.

Tässä olen vaan miettinyt kun eilen laitoin eräälle lapsen tarhakaverin äidille-jota en hyvin tunne-viestiä että voisiko lapsensa tulla meille leikkimään-oli jo aiemmin ollut puhetta että lapsi tulisi tässä joku päivä.
Ja nyt ei ole tullut mitään vastausta, mietin että onko viesti kenties jäänyt "matkalle" vai mikä on syynä. Ei kuitenkaan niin kovin hyvin tuon äidin kanssa tosiaan tunneta että en tiedä kehtaanko laittaa tarkistusviestiä perään ettei vaikuta tungettelevalta. Jos on jostain syystä vaikka tullutkin toisiin ajatuksiin tuon kyläilyn suhteen, mene ja tiedä.

Ei minullakaan mitään välitystietoja puhelimessa käytössä ole, mutta joskus on tullut viesti "viestin lähetys epäonnistui" tai jotenkin noin se sanamuoto meni, ja silloin olen lähettänyt niin monta kertaa että olen saanut viestin viesti lähetetty.
Että itse olen ainakin luottanut tuohon viesti lähetetty viestiin- että silloin on viesti perillä vastaanottajan puhelimessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei minullakaan mitään välitystietoja puhelimessa käytössä ole, mutta joskus on tullut viesti "viestin lähetys epäonnistui" tai jotenkin noin se sanamuoto meni, ja silloin olen lähettänyt niin monta kertaa että olen saanut viestin viesti lähetetty.
Että itse olen ainakin luottanut tuohon viesti lähetetty viestiin- että silloin on viesti perillä vastaanottajan puhelimessa.

Viesti lähetetty-teksti tulee myös vaikka vastaanottajan luuri olis kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viesti lähetetty-teksti tulee myös vaikka vastaanottajan luuri olis kiinni.

Tulee mutta näkyy kyllä sitten vastaanottajalle kun hän avaa luurin, eli tuo viesti kyllä mielestäni on aika varma tae siitä että viesti ei ole "kadonnut" matkalle.

ei voi olla varma, esim. monet samsungit tekee niin että ne ottaa vastaan viestejä sillon kun niille ite passaa, varsinki tärkeen näköset viestit ne jättää vastaanottamatta.

Yhteistyössä