mistä tiedätte lapsiveden määrän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aurinko

Jäsen
10.08.2004
185
0
16
Minulla on nyt viikkoja kasassa 40+5 eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole tuntunut. Ei yhtäkään supistusta eikä mitään! Todella turhauttavaa ja pelottavaa.

Moni on kirjoittanut täällä että synnytys on käynnistetty sen takia kun lapsivettä on ollut niin vähän. Missä vaiheessa se on teiltä tutkittu? Itse en ole huomannut että vettä olisi tullut, mutta kaikki ei taida sitä huomata? Sairaalaan on laitettu lähete, mutta ajan saan sinne todennäköisesti vasta viikon päästä, ainakin neuvolassa sanottiin. Onko vauva kovassa vaarassa jos lapsivettä on vähän eikä supistuksia tule? Pelkään todella paljon!

Ultrassa sen näkee. Siinä laskeetaan afi-indeksi, joka kertoo lapsiveden määrän. Likäksi itse sen veden määrän vähenemisen tuntee siitä, että vauvan liikkeet tuntuu entistä selvemmin mahan läpi ja näkyy todella selvästi päällepäinkin.

Mulle sanoi myös neuvolan terkka, että ainakin mun tapauksessa sen näkee myös mahan päältä, että vettä on vielä riittävästi..?!

Viimeksi vasta salissa todettiin, että lapsivettä on todella runsaasti, kun siis kalvot puhkaistiin... Ultrassa ei ollut mitään puhetta asiasta...maha oli kyllä iso...

esikoinen ku synty 39+6 luulivat et ois ollu yliaikanen lääkärintarkastuksessa ku iho kesi tosi paljon, ja sanovat et vettä varmaan ollu vähän :o mut eivät sitä missään vaiheessa sanonu tai huomannu odotus aikana...nyt sit tässä raskaudessa viimeks rakenne ultrassa katottu ni ihan normisti viel ollu vettä ja neuvolassaki sano et hyvin tuntus olevan vettä ku mahan päältä kokeili...ens viikolla viimenen ultra et saa nähä onko miten paljon vettä... liikkeet tuntuu ja näkee tosi hyvin et sekin arveluttaa, mut kai se on luottaminen neukkatädin sanaan :whistle: ja se kuulemma uusiutuu joka kolmas tunti et jos sitä esim valuu tai "haihtuu" pois ni pitäs tulla uutta tilalle kai :ashamed: näin oo ymmärtäny..

Yhteistyössä