mistä tiedän paljonko postikulut? (huutis yms)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laittaisin huutikseen tavaraa myyntiin,mutta ongelmaksi muodostuu postikulut. Minulla ei ole mitään hajua,paljonko noista voisi mennä, olis eri kokoisia vaatepaketteja, irrallisia vaatteita, kenkiä aikuisten ja lasten, yms yms yms turhaa tavaraa.
Painon mukaanhan se menee,mutta mistäs minä nyt pystyn arvioimaan paljonko nuo painaa ja laskemaan,oon tosi huono arvioimaan mitään mututuntumalta aina menee pieleen :(

jätä postikulut kohta tyhjäksi ja lisätietoihin huutohintaan lisätään postikulut.
Toki jos sinulla on vaaka millä saat punnittua nuo vaatteet niin itellan sivuilla on laskuri joka ilmottaa kulut

paketit ainakin menee näin:
alle 2kg 8,5e
2-5kg 10,05e
5-15kg 12,95e

yksittäiset vaatteet ym hankalampia..

sellaset mitkä saat alle 3cm paksuun pakettiin menee kirjeenä ja isommat maxikirjeenä.
Postista saat ainakin tuollaisen hinnaston

ja vinkkinä että en jättäs kyllä tyhjäks postikuluja.. siis itse en ainakaan huuda jos ei postikuluja mainita. Ei koskaan muuten tiedä mitä se myyjä käy perimään.

Mä yleensä vaatepakettiin pistän 10e postikuluja ja jos painaakin yli 5kg niin maksan sitten itse sen erotuksen.

mulla tommonen digitaalinen keittiövaaka jolla punnaan aina tuotteen ja katson postinlistasta paljonko maksaa
jos sulla on mainittuna kohteessa postikulut menee paremmin kaupaksi

monet ei huutele näiltä "postikulut lisätään" ihmisiltä -en minäkään

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
mites lasketteko huutonettiin postikuluihin pakkauskulut? ku pitäähän sitä pakettikin ostaa..

en oo laittanut.. vaikka kyllä välillä hiljaa mielessäni kironnut kun aika kalliita on ne paketit.. :whistle:
ja jos jollain halvalla hinnalla menee muutenkin niin jää melkeen +-0 käteen.
vaikka aika homma kuitenkin

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
mites lasketteko huutonettiin postikuluihin pakkauskulut? ku pitäähän sitä pakettikin ostaa..

jätepaperia ja pakkauslaatikoita löytää roskiksista, en ole koskaan pakkauskuluista perinyt
käytän kierrätettyä materiaalia

Hommaat valmiiksi paketin, jossa aiot kohteet postittaa (esim. pahvilaatikko kaupasta). Sitten mittaat ja punnihet sekä katsot postin sivuilta, paljonko postarit tulee olemaan. Jos enemmänkin siis aiot myydä, niin kannattaa hankkia talousvaaka (kuin painavia tuolla voi ees punnita..?) tai muu tarkka punnitsija. Jos et vaakaa halua hankkia, kannattaa käydä postissa punnitsemassa paketin paino ja kysyä hintaa.

Eli itse ainakin mua ärsyttää ne myyjät, jotka eivät laita postareita tarkasti edes silloin kun kysytään. Jotkut myyjät kun sitten myöhemmin vetoavat, että kohteessa lukee, et toimituskulut sisältyy hintaan. Esim. jotkut pyytäneet lasten vaatteesta 10? postareita ni menee vähän yli (palautteita muilta olen vain katsellut). Paketointitapojakin kun on niin erilaisia.

Laita arvio. Niin minä laitan, koska vaikeahan se on ilman vaakaa arvioida. Viimeksi meni kaksi grammaa yli niin, että tuli kalliimpi maksu ja sain takkkiin hinnasta. Kannattaa myydä sen kokoisia paketteja, ettei vaikka vitosen menetys tunnu niin kovalta.

On paljon helpompi kun ostaja saa kerralla laitettua summan tilille eikä tarvi jälkikäteen puida onko sopivat postikulut.

Minä en ehkä niin hirveän tarkka ole noissa kuluissa,jos itse niistä joudunkin sitten pari euroa ylimääräistä pulittamaan,mutta asiakkaan kannalta haluana olla tarkka ettei tule sanomista. (itellä pari huonoa kokemusta nimittäin) Ja ne postikulut haluaisin kyllä lisätä siihen jo heti alkuvaiheessa.
paljonkohan semmonen keittiövaaka maksais ja mistähän semmosen halvalla sais? :D vois olla kätevä..

Yhteistyössä