Mistä tiedän, olenko masentunut vai vain laiska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuntuu, että aina väsyttää. Teen vain pakolliset hommat ja kaikki muut on retuperällä, kun en viitsi niitä tehdä, jos voi siirtää myöhemmäksi. Voisin hyvin jäädä kotiin surffailemaan ja tv;tä katselemaan viikkokausiksi ja välillä aktivoidun kuntoilemaan. Mikään muu ei jaksa kiinnostaa. Lapset ja kodinhoito tuntuvat pelkiltä rasitteilta.

Jos työn ja tekemisen ilo alkaa olla aiheesta riippumatta kadonnut, niin voinee epäillä masennusta. Sen sijaan tuskin silloin, jos tuntuu kivalta silloin, kun jaksamattomuudesta huolimatta kuitenkin tulee tehneeksi jotain.

Työn ilo on kadonnut jo vuosia sitten ja nyt sain vielä potkutkin. Harrastuksestani olen saanut potkua, mutta nyt en ole sitäkään jaksanut tehdä moneen kuukauteen. Ulkoilu ja liikunta tuntuu vähän auttavan, ettei pää kokonaan hajoa. Kotona olen usein ärtyisä ja huudan lapsille.

Itse veikkaan, että tämä on molempia, sekä lievää masennusta että laiskuutta.

Ap kirjoitti tämän.

Eilen oli taas suuret suunnitelmat, mitä kaikkea pitäisi tänään tehdä, mutta nyt olen taas jämähtänyt tähän koneelle surffailemaan, enkä saa mitään järkevää aikaiseksi. Kauppaan piti lähteä jo tunti sitten, mutta vetkutan sinne lähtöä, kun ei jaksaisi mennä.

Yhteistyössä