mistä tää johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
tytölle laitettiin korvakorut huhtikuussa ja jotain kolme viikkoa sitten vaihdettiin hoitokorvikset tavallisiin. nuo on sellaset renkaat, että pääsee liikkumaan kivasti ja näin ollen aattelin et on paras vaihtoehto.

tänä aamuna oli korvan taukset veressä (kuivuneessa) ja kun putsasin ja otin korut pois niin toisessa vähän ehkä mätääkin ja molemmissa näki et vähän verta siinä reiän alueella. Kertaakaan aiemmin ei siis ole ollu mitään ongelmia näiden kanssa.

riittääkö vedellä puhdistus enää vai pitääkö lähtä ostaan sitä desinfioiti ainetta ku päässy loppumaan?

Sinne on saattanut päästä jotain pöpöjä muhimaan. Ei ihmeellistä näillä helteillä. Osta vaan jotain aseptista puhdistusainetta.

Mulla jäi joskus renkaista se takaosan pieni "kulmake", se millä se koru lukitaan, tosi piukasti jumiin korvanlehden taakse :o Siis se teki siihen ihan haavan. Ja yön aikana oli mennyt...

kannattaa ehdottomasti ostaa desinfiointiainetta, hikiset ja kuumat ilmat on niin tulehtuu entistä helpommin... Yöllä varmaan tyyny hikoo sen verran paljon että vaikuttaisko se noihin korviin, varmaan tulehduksenpoikasta siellä jo on...

kyllä nuo hopeiset on, mutta meniskö tosiaan 3 viikkoa ennenku yliherkkyys näkyy? ite en voi käyttää kuin kultaisia koruja, mutta se allergia näkyy tunnissa jos laitan muuta korviin...

juu pitää käyä ostaan sitä ainetta niin ei mee pahemmaks nuo.

Mulla on nikkeli-allergia, ja en voi käyttää kun oikeeta hopeeta ja kultaa...
Muuten mulla just tulee tuollasta verta ja rupee märkimään.... Eli koru pois ja sitten putsaatte sen alueen hyvin, ja pitääkä tauko siihen asti että parantuu... Ja jos sit seuraavan kerran taas ilmenee sama juttu, niin sitten pitäisi varmaan käydä lääkärillä tai jotain :)

Nimenomaan tämän takia kannattaa edelleen käydä tekemässä ne reiät lävistäjällä...(tästä kun oli keskustelua aiemmin ja sanoin, että lävistäjällä käynti on fiksuinta niin porukka alkoi hyppimään silmille ja väittämään, että koruliikkeessä tehdyt ammunnat ovat ihan hyvä juttu...)

Vielä voit saada reiän hyväksi jos käyt lävistyttämässä sen. Ihan varmasti reikä parantuu heti :) Puhdistelemalla ja odottelemalla reikä ei välttämättä muutu miksikään vaan pahenee...

harjotuskorvikset vaan kolme viikkoa?! kävin ottaa reiät kultasepänliikkeessä jokunen vuosi sitten ja se aika oli mulla seittemän viikkoa ennen ku sai laittaa tavan korvikset..

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:
Vielä voit saada reiän hyväksi jos käyt lävistyttämässä sen. Ihan varmasti reikä parantuu heti :) Puhdistelemalla ja odottelemalla reikä ei välttämättä muutu miksikään vaan pahenee...

ai et veisin tuon 6 vuotiaan lävistäjälle? epäilen että suostuis meneen ja mä luulen et siitäki tulee kallis tyttö niinku minäki et vaan kulta kelpaa :D

Yhteistyössä