Mistä sinä tiedät ettei miehesi petä sinua/ole pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mvel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mvel

Vieras
Mä olen pohtinut jo pidemmän aikaa, että mistä luottamus uskollisuuteen syntyy parisuhteessa. Usein kuulee sanottavan että joku TIETÄÄ ettei puolisonsa petä, mutta mistä siitä voi koskaan olla ihan varma? Monet perustelevat käytännön asioilla, yhtä useat taas fiiliksen perusteella. Mutta mistä siitä lopulta voi kukaan olla varma? Puolisolla voi olla salainen puhelin ja siinä toinen numero, hän voi tavata rakastajaansa työpäivän aikana, harrastuksessa, tai oikeastaan vaikka kauppareissulla jos niikseen tulee. Olen miettinyt tätä, koska eräs äitini ystävä sai hiljattain selville että hänen miehellään on ollut toinen perhe 25-vuoden ajan, eikä tämä nainen tai heidän lapset olleet aavistaneet mitään.

Se on mun mielestä ihan sama asia kuin että en tiedä kuolenko viidenkymmenen vuoden päästä vai huomenna, mutta en anna sen vaikuttaa elämääni vaan elän vaan :)

Tietää on tässä yhteydessä syvää luottamusta. Ehkä hyvä vertauskohta olisi se, kuinka syvästi uskovainen tietää jumalansa olemassaolon.

Toinen esimerkki on siinä, että luottaa ettei satunnainen ohikulkija tapa sinua kauppareissulla, joko tahallaan tai tahattomasti.

Viimeksi muokattu:
Ei sitä voikaan tietää. Se on täysi mahdottomuus. Mistä tiedät ettei työnantajasi ole antamassa sinulle potkuja tai mistä tiedät ettei lastentarhan opettaja ole sarjamurhaaja? Faktahan on se, ettei sitä voi tietää mistään. Pitää vain uskoa ja luottaa.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Eihän sitä voikkaan tietää. Kyse on nimenimaan luottamuksesta, luotan ettei hän petä.
Jos on niin taitava että en huomaa pettämistä niin jatkakoot samaa tyyliä.
Silti uskon että jokin särkyy jos pettää ja se tule näkyväksi enenpitkään. Jos itse on petturiluonne niin myös uskoo helpommin toisen pettävän.

Tiedän, asumme saarella, jolla ei asu ketään muuta ja käymme vain yhdessä mantereella ja silloinkin olemme näköyhteydessä koko ajan. Eikun en tiedäkään. Mutta luotan, että niin ei ole tapahtunut toistaiseksi.

[QUOTE="mamma";28000229]Eihän sitä voikkaan tietää. Kyse on nimenimaan luottamuksesta, luotan ettei hän petä.
Jos on niin taitava että en huomaa pettämistä niin jatkakoot samaa tyyliä.
Silti uskon että jokin särkyy jos pettää ja se tule näkyväksi enenpitkään. Jos itse on petturiluonne niin myös uskoo helpommin toisen pettävän.[/QUOTE]

Siis "nimenomaan"
Kuka kirjoittaa näin huonoa tekstiä ettei selvää saa :D :D

Sitä en ymmärrä, että kukaan luottaisikaan sokeasti. Jos toisella on paljon asioita, joista se ei suostu puhumaan, lukittuja huoneita, tiedostoja salasanojen takana, salaisia puheluja, yms. niin en mä luottaisi. Mä luotan, koska mies vastaa aina mun kysymyksiin, kertoo asioistaan, mulla on mahdollisuus olla selvillä kaikista hänen asioistaan. Kaikki on avointa, kun ei ole tarvetta salailla.

Tiedän sen koska tiedän mieheni luonteen, hän ei sellaiseen psytyisi. Ja ollaan sovittu että ei petetä. Tiedän sen, koska aina kun olemme erillään, olemme jonkin verran toistemme kanssa tekemisissä. Ei mieheni sentään niin röyhkeä ole että siinä samalla kuksisi jonkun toisen kanssa.

Tiedän sen myös siksi, että olemme erittäin rakastuneita, oltu aina, ja ollaan edelleen. Ihminen joka rakastaa ei petä. Vaikka kuka väittäisi muuta. Jos pettää, niin sitten korkeintaan välittää toisesta, mutta ei rakasta.

Olen ihan varma että emme tule toisiamme pettämään. Koskaan. Siitä en ole varma tulemmeko olemaan yhdessä lopun elämäämme, tai tuleeko toinen meistä joskus rakastumaan johonkin toiseen. Jos näin käy, niin laitamme välit poikki toiseen ensin. Nyt en kuitenkaan pelkää sitäkään.

Tiedän sen myös siksi, että olemme erittäin rakastuneita, oltu aina, ja ollaan edelleen. Ihminen joka rakastaa ei petä. Vaikka kuka väittäisi muuta. Jos pettää, niin sitten korkeintaan välittää toisesta, mutta ei rakasta.

Mutta jos se onkin valhe, että rakastaa? En tarkoita, että teillä, mutta jollakin parilla. Että toinen luulee kummallakin olevan rakkautta, mutta toisella ei olekaan? Ja tämä "tieto" perustuu siihen luuloon. Sellaista sattuu ihmisille, luullaan että toinen tuntee samoin ja toinen voi sanoakin tuntevansa, mutta valehteleekin.

[QUOTE="vieras";28000277]Mutta jos se onkin valhe, että rakastaa? En tarkoita, että teillä, mutta jollakin parilla. Että toinen luulee kummallakin olevan rakkautta, mutta toisella ei olekaan? Ja tämä "tieto" perustuu siihen luuloon. Sellaista sattuu ihmisille, luullaan että toinen tuntee samoin ja toinen voi sanoakin tuntevansa, mutta valehteleekin.[/QUOTE]

Niin, näin voi käydä.

En mistään. Ja toivon et jos niin on joskus tapahtunut tai tulee tapahtumaan, niin pitäköön omana tietonaan ja kärvistelköön oman tunnon tuskissaan omissa oloissaan. Omaa pahaa oloansa tekojensa takia ei todellakaan tarvi siirtää muhun, jotta oma olo helpottuis. Ni.

[QUOTE="vieras";28000311]Punnitsen keittiövaalla sen pallit joka ilta[/QUOTE]

Tämä jo kuulostaa siltä, että jonkunlainen varmuus on saatu. Itsetyydytyshän on tietysti pettämistä myös, joten sekin kontrolli hoituu tässä.

Sen vain todellakin päässään itse tietää tai pikemmin siltä tuntuu. Vähän sama kuin en oleta jääväni huomenna rekan alle.. :D mutta jos niin käy, niin mitäpä olisin hyötynyt sitä ennakkoon murehtimalla?

Ja kuten moni muu ajattelee: jos mies kohdallani pettäisi, niin taitavana saa jatkaa touhujaan. Ei ole minulta pois ollut..

Yhteistyössä