Mistä se tietää jos on ns.sydämetön?

Teollisuuskypärä

Aktiivinen jäsen
27.10.2007
2 282
0
36
Mä oon aina ollu tuteellien hölmö...Nyt ku suhde loppui tyyppin jsta ihan oikeest tykkäsin ni en ees itekny,en surru.Helpotti vaa...Rakas haukku ku kuoli,luulin et suren ties kui kaua...kuukaus kuolemasta...nyt oon jo uutta koiraa hommaamassa...ku mikää ei tunnu enää missää :o

Ehkä koet asiat nyt niin, et parempi näin, joskus on parempi kaikille, et suhde loppuu tai haukku kuolee (oliko jo vanha koira). Elämä jatkuu. Mä pelästyin kans ku mun mummo kuoli enkä tuntenut suurta surua, hautajaisissa pappi sit sanoikin, et kuolemaa ei ole syytä surra, kyseinen ihminen oli elänyt pitkän hyvän elämän ja hänen oli tullut aika lopettaa maallinen vaelluksensa kipuineen jne. hyviä muistoja kannattaa vaalia ja iloita siitä yhteisestä ajasta joka oli.

Itku ei ole välttämättä aina merkki sydämellisyydestä tai erityisestä "hyvyydestä".
Toisaalta jos ei itketä, ei se ole myöskään merkki sydämettömyydestä tai tunneköyhyydestä tai empatiakyvyttömyydestä.
ulkoinen reagointi on erilaista eri tilanteissa, siitä ei voi päätellä ihmisen kokemia tunteita.
Tunteet voi parhaiten tuoda esiin kertomalla ne ääneen, jokainen omista tunteistaan.
Voin minäkin esim kokea olevani todella vihainen mutten silti raivoa pää punaisena.
Tai todellakin voin olla hyvin murheellinen, itkemättä ainoatakaan kyyneltä.
Ulkoinen on pintaa, ei enempää ei vähempää.

Alkuperäinen kirjoittaja itkeminen ei ole pakollista:
Ehkä koet asiat nyt niin, et parempi näin, joskus on parempi kaikille, et suhde loppuu tai haukku kuolee (oliko jo vanha koira). Elämä jatkuu. Mä pelästyin kans ku mun mummo kuoli enkä tuntenut suurta surua, hautajaisissa pappi sit sanoikin, et kuolemaa ei ole syytä surra, kyseinen ihminen oli elänyt pitkän hyvän elämän ja hänen oli tullut aika lopettaa maallinen vaelluksensa kipuineen jne. hyviä muistoja kannattaa vaalia ja iloita siitä yhteisestä ajasta joka oli.
koira oli 9 v...kauhee ikävä o.En vaa kauheesti oo tunteitanu näyttäny,hävenny omaa ikävääni.En kehta näyttää muile et todellisuudes oon ihan hajalla.Lapsen takia en halua itkeä ku en halua et se ottaa tän ebnää rasaammin..kavereiden takia en halua itkeä..ne luulee et oon hullu...miks itkeä koiran takia...silti itken...

Yhteistyössä