Mistä saan hoitoapua viikoksi? itellä selkä mennyt ja adhd lapsi joka tarvitsee valvontaa sekä fyysistä rajoittamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fiina"

Vieras
Lääkäri kielsi nostamiset yms. mutta en voi välttyä tuon lapsen kanssa sellaselta.

Kun tuo lapsi suuttuu niin saattaa ruveta lyömään kaveria,eikä lopeta sitä kiellosta,joten on niissä tilanteissa aina pakko ottaa kiinni lapsesta ja kantaa joko sisälle tai pitää kiinni 5min että rauhottu ja kiinnipidossakin se tappelee täysin voimin. lapsella painoa 20kg.

Pakko saada selkä kuntoon,muta tuon lapsen kanssa tilanteita on joka päivä,eli en saa selkää kuntoon, en kuitenkaan voi pitää alsta 24/7 loppu kesälomaa sisälläkään,joten mikä ratkaisuksi?

[QUOTE="vieras";28786038]Sossu se on aina palstamammojen ratkaisu kaikkeen.[/QUOTE]
No mä ainakin oletan, että kukaan ei kyselisi tälaista asiaa, jos olisi isovanhemmat, sisarukset, lapsen isä, kummit tai ystävät käytettävissä. Joten jos se tukiverkosto puuttuu, niin sossun kauttahan tällaiset asiat yleensä hoidetaan.

• Tykkää
Reactions: lasipää edellä
Otapa yhteyttä päivähoidon puoleen. Yleensä kunnat tarjoaa kiireelliseen tarpeeseen päiväkodista max. 5 päivää kuussa tilapäishoitoa. Maksu siitä tietysti menee.

Kun olin itse sairaalassa vuodelevossa lääkärin määräyksestä, siellä oli erikseen sosiaalityöntekijä hoitamassa prenataaliosaston äitien asioita. Useammallakin oli se tilanne että sairaalaan oli jouduttu äkillisesti ja pitemmäksi aikaa, ja kotona isompia lapsia joille piti järjestää hoitopaikkoja. Tai selvittää matkakustannusten korvauksia, kun pieni lapsi on teholla ja äiti käy siellä lastaan hoitamassa ja tuomassa maitoja.

Eli lääkärin kauttakin voi saada yhteystiedot sosiaalityöntekijälle joka hoitaa tällaisia asioita. Kuuluu ihan heidän työnkuvaansa. Jos sinulla on lääkärin määräys ja lääkärintodistus asiasta niin varmasti hoituu sosiaalityöntekijän kautta tuo päivähoitopaikka.

Huonekaverini lapsi pääsi vuoropäiväkotiin seuraavana päivänä siitä kun äiti oli joutunut sairaalaan.

Soita lähimpään päiväkotiin ja selitä asia, he tietävät siellä miten toimia. Tämä siis jos kuvioissa on myös puoliso joka voi iltaisin hoitaa lasta. Jos olet yksin, koita saada jostain apua illoiksi.

Yhteistyössä