Mistä saada motivaatio oppimistehtäviä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Joskus oppimistehtävät alkavat turhauttaa, kun koen ne liiankin helpoiksi ja koen, että mitä järkeä tällaisista yksinkertaisuuksista on ylipäätään kirjoittaa. Lisäksi pedanttina ihmisenä tykkään tehdä kaikesta huolimatta tehtävät kunnolla / huolella ja sitten niitä sivuja vain tulee ja tulee ja... Koen, että kun alkuun pääsen, kaikesta sisäisestä kapinasta huolimatta, niin loppua ei sitten näy. Ongelmana on myös välillä, että jätän tehtävät melkein viime tippaan ja sitten pitääkin niitä "hiki hatussa" vääntää valmiiksi, nyt tosin opin tuosta virheestä ja olen nyt tämän jakson tehtävät melko lailla tehnyt jo valmiiksi. 2 tehtävää on enää jäljellä ja niistä toinen on - harvinaista kyllä - jokseenkin haastava, kun pitää tehdä pihasuunnitelma erityisryhmälle (esim, päihdeongelmaiset, nuorisopsykiatrian asiakkaat tai dementikot) ja pohtia että miten ottaa pihasuunnitelmassa huomioon heidän fyysiset, psyykkiset ja sosiaaliset puolensa.

No jos sitä asiaa vaan riittää ja riittää, niin sulla on kysymyksenasettelussa vähän ongelmia. Rajaa tekemäsi tehtävä paremmin ja taitavammin. Siinä sinulla ainakin riittää työsarkaa ja opeteltavaa.

Niinpä. Ei kuitenkaan kannata aliarvioida tehtävää, sillä helpoltakin tuntuvasta tehtävästä voi saada paljon irti ja voi joutua tekemään yllättävän paljon töitä. "Yksinkertaistenkin" asioiden miettiminen auttaa sinua saamaan näkökulmaa tulevaan ammattiisi ja keräät samalla tietoa myöhempää hyödyntämistä varten. Jos alkaa löysäillä, on kusessa viimeistään lopputyön kanssa, kun ei ole oppinut kunnioittamaan vaadittuja tehtäviä. Minä jouduin kusaisemaan lopputyön kasaan kahdessa viikossa, kun olin oppinut lepsuilemaan - ei kiva.

Kun teet tehtäviä, kerää samalla listaa kaikista lähteistäsi. Siitä on sinulle hyötyä myöhemminkin ja saat käteesi jotain konkreettista, sinua varten luotua.

No ei mielestäni ole ongelmia kysymyksen asettelussa, vaan tykkään siksi tehdä vähän laajemman tehtävän, niin saa helpommin numeroksi 3:sen ( ent.5). Jos tekee liian lyhyen tehtävän, niin saa 2:sen

Yhteistyössä