Mistä saa talon alta 100 000e????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä missä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä missä?

Vieras
joku tossa asunnon hinta-ketjussa sanoi että 70 000e maksais maksimissaan talosta... saako jostain oikeasti alle 100 000e talon... siis asuttavan ja tarkotan nyt semmoista mihin ei tarvitse tehdä monen kymmenen tuhannen euron remppaa????

itse asutaan orimattilassa ja täältä saat pienen 70 neliöisen, 60-70 luvun kaksion, mihinkä ei ole mitään remontteja tehty,sillä 70 000e eurolla...

miltein kaikki vähänkään asuttavat omakotitalot maksavat lähemmäs 200 000e....

rivari kolmiotkin maksavat täällä päin 120 000- 190 000e (uutena)

niin missä saa remontoidun omakotitalon alta 100 000e? kun vanhat miltein purkukuntoisetkin omakotitalot maksaa täällä päin ainakin sen 70 000e...

kertokaa missä näin on ,niin mä muutan sinne!! ja kyse ei ole siitä etten uskoisi asiaa todeksi,vaan kun täällä päin talot on niin kalliita että huh huh...

Myö maksettii just syksyllä 90 000? kolmiserroksisesta rintamamiestalosta. On hyväkuntoinen, kun edellinen asukas on remppaa tehnyt paljon. Eli remontin tarvetta ei sinänsä ois, mut halutaan tehdä tästä kuitenkin meidän näköinen, joten maalia/tapettia seiniin, lattiaan laminaattia ym. pientä on suunnitelmissa... Ja Etelä-savossa asutaan ihan suht isossa kaupungissa... taajaman ulkopuolella kylläkin...

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=12029817445570&.pkg=12029817544360&.pkg=12029817445530&list_id=12029817843350&itemcmd=move1054&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.856543

110 m2 talo 9000m2 järvenrantatontilla, lisäks 20 m2 rantasaunamökki sekä 80 m2 autotalli/varastorakennus. Tosin maalta keski-suomesta. Ja ihan täysin asumiskelpoinen, -84 rakennettu.

Alkuperäinen kirjoittaja missä missä?:
kertokaa missä näin on ,niin mä muutan sinne!! ja kyse ei ole siitä etten uskoisi asiaa todeksi,vaan kun täällä päin talot on niin kalliita että huh huh...

kainuusta saa, ainakin... Ei tosin varmaan kajaani-sotkamo alueelta mutta pienemmistä kunnista.

Täältä meiltäpäin saa taloja halvalla.Meidän paritalo ostettiin koko "höskä" 40000 eurolla.Rakennusvuosi 1989 oli pikkasen jäänyt kesken kun olivat menneet konkkaan.Kapiteeliltä ostettiin,neliöitä 255.

Alkuperäinen kirjoittaja missä missä?:

Pohjois-pohjanmaa,kainuu ja lappi..Siinä nyt ainakin oli.

Rahaa kuin roskaa siis ihmisillä siellä... kun koko maassa on kumminkin minimissään TESsin mukaiset palkat, ja toisissa nurkissa asumiskustannukset puolet siitä, mitä muilla, niin rahaa on käytettävissä siis vaikka kuinka!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Rahaa kuin roskaa siis ihmisillä siellä... kun koko maassa on kumminkin minimissään TESsin mukaiset palkat, ja toisissa nurkissa asumiskustannukset puolet siitä, mitä muilla, niin rahaa on käytettävissä siis vaikka kuinka!

Missä on rahaa kuin roskaa? No ei ainakaan täällä lapissa, elettävä se on täälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missä on rahaa kuin roskaa? No ei ainakaan täällä lapissa, elettävä se on täälläkin.

No jos sulla on sama palkka kuin mulla, mutta mä maksan talosta 200 000 ja sä maksat 100 000, niin sä saat talos maksettua aika paljon nopeammin kuin minä voi ruveta reissaamaan Thaimaassa. Tai sitten sä maksat puolet siitä kuin minä per kuukausi ja voit taas matkustella sillä rahalla, kun minä lyhennän omaa lainaani.

Niin, täällä ehkä talot halvempia mutta kyllä meilläkin eläminen maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:

Ja tes:n palkoissahan on yleensä ne ns. paikkakuntakalleus-luokat, eli pääkaupunkiseudulla palkka on parempi kuin täällä pohjosessa vaikka tes:n mukaan mentäisiin!

Me saatiin alle tuon hinnan, tosi edullisesti 130-140 neliöinen, hyväkuntoinen talo. Tosin itse emme myisi alle 100000 tätä, koska kuitenkin tämän arvo olisi ollut huomattavasti enemmän kuin itse maksoimme. Me ollaan pellitetty katto, otettu kunnallistekniikka ja lisämaata ois tarkoitus ostaa ihan lähiaikoina (nyt tontin koko 2000neliötä ja sit joitain satoja enemmän :) ), joten nuokin sit lisäis lisää taman arvoa...

Jo hitusenkin "syrjästä ostaminen" tiputtaa huimasti asunnon hintaa. Meiltä matkaa tuohon läheiseen isompaan kaupunkiin n 30 km. Asuntoja vertaillessa tultiin siihen tulokseen, että muutto kannattaa. tämä asunto maksoi varmaan kolmasosan siitä, mitä oltaisiin maksettu tuolla kaupungissa.

Ja tes:n palkoissahan on yleensä ne ns. paikkakuntakalleus-luokat, eli pääkaupunkiseudulla palkka on parempi kuin täällä pohjosessa vaikka tes:n mukaan mentäisiin!

jos katot pk-lisä-aluetta, niin sillä tarkoitetaan todella vain pk-seutua. Koko muu Suomi on samoissa.

Yhteistyössä