Mistä rahaa et sais talouden tasapainoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Käyn kyllä töissä, mutta olen yh-äiti enkä pysty ottamaan lisää töitä.
Eletään lapsen kanssa aivan kädestä suuhun ja nyt on tilanne se, et tilillä reilu 100e rahaa, tilipäivä 15.päivä joka kuussa.
Mätkyjä tuli vähän alta 400e, autoremontista on 100e maksamatta, sähkölasku 160e pitäis maksaa... Mistä mä saisin vaikka 500e että saisin maksettua noi isoimmat pois?! En pysty edes nukkumaan kun vaan pähkäilen raha-asioitani :(

Myy kaikki tarpeeton. Mä sain yli tonnin kesälomarahat kun tyhjensin keväällä turhat roinat kaapeista. Meni ylimääräisiä huonekaluja, vaatteita, lastentarvikkeita ja astioita.

Mulla sama juttu. Itse päädyin ottamaan velkaa ja nyt en saa sitäkään maksettua. Jotenki piti pelastaa tilanne mutta se paheni.Huom !! Otin idiootti vipin:)
En itsekkään tiedä enään mitä tehdä,kynitköön rahanssa ulosoton kautta.

[QUOTE="minna";27634411]Myy kaikki tarpeeton. Mä sain yli tonnin kesälomarahat kun tyhjensin keväällä turhat roinat kaapeista. Meni ylimääräisiä huonekaluja, vaatteita, lastentarvikkeita ja astioita.[/QUOTE]

Heh,itse yritin myydä auton,100e tarjottiin ja vielä autokaupassa koska auto on rikki.
Ok,möin sen pois.Nyt olen velkainen,autoton ja jyrsiintynyt.

[QUOTE="vieras";27634424]Itse vastaavassa tilanteessa varasin kirppispöydän ja myin kaikki tarpeettomat vaatteet ja tavarat[/QUOTE]

Ei ole ylimääräisiä vaatteita eikä tavaroita kun niitä ei ole kertynyt.
Korutkin möin ja sain 34e.

Kaikki tosiaan kannattaa myydä pois ja sen lisäksi kannattaa yrittää saada lainaa pankista, jolla maksaisit nuo kaikki pikaiset laskusi pois ja pienellä korolla lyhentäisit sitä lainaa.

Puheiden mukaan suomessa ei ole es köyhiä ja on kiellettyä sanoa ketään köyhäksi. Suomi kun kuuluu kolmen aan luokkaan ei voi olla mahdollista että ihmisillä olisi rahahuolia.

Pankista kävisin kysymässä, heillä kun korot maltilliset ja erät sovittavissa. Varaat vain henkkoht tapaamisen neuvojan kanssa etkä tyydy vain täyttelemään hakulappua niin eiköhän sieltä apua löydy (kokemusta löytyy vähän vastaavasta tilanteesta...)

- Pankista pieni laina maltillisella korolla
- Viiden kuukauden säästökuuri (ruoka, vaatteet, bensa nuukailun alle ja kaikki ei täysin pakollinen pois)
- Voitko tehdä ylitöitä tai keikkatyötä hieman?
- Voitko hakea paremmin palkattua työtä?

Rahaa saa joko tekemällä lisää töitä, säästämällä menoista tai ottamalla lainaa. Lottoamiseen en usko.

Alkuperäinen kirjoittaja Säästöt;27634459:
Eikö teillä hyvät ihmiset oo säästöjä pahan päivän varalle?

Tää on aina yhtä hyvä. Siis mistä pienituloinen säästää? Sitten jos jotain saa vaivoin sivuun, joku hajoaa tai tulee joku muu iso menoerä eli se ns. paha päivä.... siinä ollaan taas sitten nollassa.

[QUOTE="apua";27634316]Käyn kyllä töissä, mutta olen yh-äiti enkä pysty ottamaan lisää töitä.
Eletään lapsen kanssa aivan kädestä suuhun ja nyt on tilanne se, et tilillä reilu 100e rahaa, tilipäivä 15.päivä joka kuussa.
Mätkyjä tuli vähän alta 400e, autoremontista on 100e maksamatta, sähkölasku 160e pitäis maksaa... Mistä mä saisin vaikka 500e että saisin maksettua noi isoimmat pois?! En pysty edes nukkumaan kun vaan pähkäilen raha-asioitani :([/QUOTE]

missä päin asutte? Jos pystyisin auttamaan..

http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/sosiaalinen_luototus
Itse sain tuolta "opintolainaa", kun oli luottotiedot meneet. Auttavat myös esim ylivelkaantuneita talouden tasapainoon saattamiseen tarjoamalla matalakorkoista lainaa esim. jotta pystyy maksaa kaikki laskut kerralla, jottei tulis korkoja ja muita ylimääräisiä perintäkuluja joka suunnalta vaan jotta on vain yks laina, jota pikkuhiljaa maksaa pois.

myin kaiken mitä irtosi kesällä kun tarvitsin 600e takuuvuokraan...

bensan kulutus on minimissä, lehtitilaukset yms turha karsittu jo aikaa sitten pois, säästettyä en kertakaikkiaan tästä palkasta saa.
mulla on vakituinen työpaikka, missä ylityöt saa aikana pois, ei rahana. en haluaisi riskeerata vakipaikkaa vaihtamalla..
tää on ihan perseestä!!! eräs työtän yh-ystäväni elää kyllä paljon leveämmin kun minä. suututtaa ja sapettaa, tuntuu että työnteko ei kannata. niska limassa raadat kuukauden ja samantien kaikki menee laskuihin ja elämiseen. ja siis oikeasti elämiseen, ei mihinkään ryyppäämiseen tai shoppailuun. ahdistaa ja itkettää.

Sama se on pariskunnillakin, kaikki tulot menee perheen elantoon ja säästöön ei jää mitään. Toiset ei vaan ymmärrä, ettei ole enää mitään, mistä säästää. Lisäksi maksettava on omat kulutusluotot, kiitos miehen pikavippikierteen.
Itse olen kohta nenä vedenpinnan yläpuolella. Mun resepti: lainaan lyhennysvapaa, jonka aikana kaikki varat keskitetään ylimääräisten luottojen karsimiseen. Kulutus minimiin, kaikesta voi säästää. Huutiksessa myyn kaiken liikenevän. Jos auto vielä yhden kerran hajoaa, niin talous romahtaa.

Yhteistyössä