Mistä pystyi laskemaan verojuttuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulisiko taas palautuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulisiko taas palautuksia

Vieras
Joskus on ollut tällä palstalla tietoa ja linkkiä paikkaan, jossa pystyy laskemaan saako palautuksia tänä vuonna. Muistaako/tietääkö kukaan missä sen pystyi tekemään?

Piti tietää viime vuoden kaikki tulot ja maksetut verot, jotta se menisi oikein. Mulla olisi tässä kaikki tarvittavat paperit valmiina ja himottaisi laskea miten tänä vuonna käy :) Viime vuonna se osui ihan oikeaan!

Vero.fi sivuilla yritin pälyillä, mutta en löytänyt sieltä...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Se on tolla sivulla oikealla kohdassa Veroprosenttilaskuri.

Joo juuri näin ja valitse sitten vuoden 2008 laskuri, kun siellä on vaihtoehtona 2008 ja 2009.

Tulojen lisäksi täytyy laittaa vähennykset myös. Täytyykin mennä itsekin kokeilemaan, kun tänään tuli tiedot asuntolainasta ja Kelan etuuksista.

Kiitos!! Olikos se niin, että jos tuli siihen "Loppuvuoden verontarve yhteensä"-kohtaan miinusmerkkinen luku, niin se tietäisi palautusta...? Miten voikin olla näin huono muisti..."nolottaa" ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tulisiko taas palautuksia:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulla tuli siihen viivan alle - 1 377

Eli oli se varmaan niin, että se miinus merkkasi sitten palautusta :)
Mulle tuli "vain" -798 viivan alle... :( Olisin jotenkin odottanut enemmän..

Höh, asuntolainan korot meni väärin... Tarkistin tuosta verolipukkeesta, joka tuli hiljattain, oikean summan ja nyt viivan alle jää -1310 ja sehän kuulostaa paljon paremmalta :D!

Alkuperäinen kirjoittaja nuttura:
kannatti mennä laskee...mätkyjä tulee taas nii et soi vaa.prkl!!oon sentäs kotihoidontuella ja joka helvetin vuosi maksan takasi...että sapettaa!

Kai olet hakenut muutosverokortin Kelaa varten? Jos et, niin omaa tyhmyyttäsi, että mätkyjä tulee. Sosiaalietuuksista joutuu maksamaan enemmän veroa kuin palkasta ja jos Kelalle ei toimita uutta verokorttia, ne käyttää palkan veroprosenttia, joka ei kaikilla riitä sosiaalietuuksiin.