Mistä PIKANA OPETTAJAN PÄTEVYYS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marffa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marffa

Vieras
Mitä kautta sais mahdollisimman pian opettajan pätevyyden? Pohjakoulutus mulla fysioterapeutti amk ja olen ollut töissä 1,5v, josta jäin ä-lomalle ja hoitovapaalle ja perään toiselle ä-lomalle. Mun tavoite ei ole päästä opettamaan tätä alaa vaan saada opettajan pätevyys, jotta pääsen kansalaisopistolle liikunnan opeksi.

Mulle ois jo virka "odottamassa" kunhan pätevyyden saan. Kasvatustieteiden approstahan se lähtee ja sit ilmeisesti kasviksen aineopintoja yht. näistä 60opintopistettä. Pitääkö vielä kuitenkin tehdä joku opettajaharjoittelu?

nythän on niin, että avoimessa et niitä voi suorittaakaan. Jyväskylässä on ainakin sellainen opettaja-ammattikorkeakoulu, johon voit hakea ensi tammikuussa. Tämän vuoden haku meni jo.

Taitaa esim Tampereella ja Lahdessa ainakin olla päteivöityminen opettajaksi niille, joilla esim amk, ja työkokemusta. Voi suorittaa oman toimen ohessa, ja jos on oikein ahkera, noin puolessa vuodessa-vuodessa saa paperit.

En ole siis pyrkimässä opettamaan fysioterapiaa eli tuonne amk-opekorkeaan en ole hakemassa. Ja avoimessa kyllä voi suorittaa kasviksen aineopintojakin. Ainakin oli avoimen sivuilla näistä kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Jospa kysyisit tarkkaan sieltä kansalaisopistolta, mitä sinun pitää suorittaa tuota työtä varten?

Niin kysynkin huomenna, kun tietäjät palaavat puhelimiensa ääreen :) Aattelin vaan, et josko täältä löytyis joku joka tietäis asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ne hakee pätevää liikunnanopea viran, sinun on suoritettava liikunnan opettajan tutkinto eli maisteritutkinto.

Opistolle riittää "heppoisempi" pätevyys eli ei tarvi olla LitM. Mutta se opettajan ped. pätevyys pitää kuiteskin olla.

Alkuperäinen kirjoittaja marffa:
En ole siis pyrkimässä opettamaan fysioterapiaa eli tuonne amk-opekorkeaan en ole hakemassa. Ja avoimessa kyllä voi suorittaa kasviksen aineopintojakin. Ainakin oli avoimen sivuilla näistä kerrottu.

kasvatustieteen aineopintoja voi suorittaa avoimessa, mutta pedagogisia opintoja ei. Siihen tarvitset tuota ope-amk:ta. Itsekin tässä pätevyyttä vailla olen, eri alalta tosin ja olen juurikin sinne hakenut...

Yhteistyössä