Mistä pienistä asioista olette ylpeitä lapsistanne, jonka te olette opettaneet heille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä tuli mieleen itselle siitä, kun olen aina kierrättänyt roskat ja lapset on automaattisesti kasvanut siihen.
Yli 10v olen itse kierrättänyt kaikki roskat oikein ja molemmat lapset kasvaneet tähän automaattisesti. Koskaan ei siis pelkkää yhtä roskista heillä ole ollut.
9v lapsi osaa automaattisesti laittaa roskan oikeaan roskikseen ja myös 3v osaa laittaa jo biojätteen,energiajätteen ja pahvin oikeaan roskikseen. Hiukan vielä joutuu neuvoo pienempää.

Tässä pieni oma ylpeyden aihe ja iloinen siitä, että ovat kasvaneet tähän automaattisesti.

Eilen eskaripoikaa hakiessa tuli sellainen onnistumisen hetki kun opettaja tuli tervehtimään ja ekaksi sanoi että on teidän J se on aina niin kohtelias, aina muistaa tervehtiä ja kiittää jos saa jotakin (olivat saaneet synttärikarkkeja). Kai me sitten on jotain tehty oikein kun perus käytötavat muistuvat mieleen silloinkin kun ei olla muistuttamassa.

Tervehtii naapurit ja kassat oma-aloitteisesti. Vie roskat roskiin ilman kehoituksia. Siivoaa lelunsa aina leikin jälkeen, myös vierailla. Osaa kiittää ja pyytää anteeksi.

Poika täyttää toukokuussa 3-vuotta.

Olen ollut suunnattoman tyytyväinen ja ylpeä kun päiväkodin hoitajat ovat useasti kehuneet 3,5 v käytöstapoja ja muiden huomioimista. Oli kerran pyytänyt yhden iltavuoroon tulleen tädin hieman sivummalle juttelee ja sanonut tälle, että "on hienoa, kun tervehdit töihin tullessasi, mutta epäkohteliasta muita kohtaan, kun et tervehdi ihan jokaista lasta" :D Sanonut vielä lähtiessä, mutta muista ensi kerralla sanoa terve ihan jokaiselle. Tuo on ehkä jo turhaa pikkuvanhuutta, mutta on ainakin mennyt äidin hokema perille, että aina tervehditään kun mennään hoitoon, kylään tms.

Poikani on 3vuotias ja aika villi, ei siis negatiivisesti vaan on energinen ja menevä. Siitä huolimatta on oppinut viemään roskat roskiin (oikeisiin roskiksiin, meilläkin lajitellaan).
Toinen asia on kiittäminen, tervehtiminen, vilkuttaminen yms jotka muistaa aina myös vaikka mikä olisi, sanoo iloisesti huomenta ja hyvää yötä ja nähdään taas yms :)

Hyvät ruokapöytätavat.
Ruokapöydässä ei nirsoilla.
Jos ei tykkää jostakin ottaa/pyytää vähän , ei tee numeroa siitä että ei tykkää jostakin .
Kiittää , jos ei ylety johonkin pyytää kohteliaasti apua jne.

Kiitos ja anteeksi, sekä kaupan kassojen, bussikuskien ymv tervehtiminen ja kiittäminen.
Eivät koskaan heitä roskia maahan.

Esikoisen kohdalla, joka jo koulussa, olen erityisen ylpeä siitä ettei hän syrji ketään ja uskaltaa puolustaa kiusattuja. Järkkymätön oikeudenmukaisuutensa on kyllä aiheuttanut muutaman konfliktin opettajan kanssa, mutta en moiti lasta koska loppuelämän kannalta asia on niin suuri ja hyvä. Ja sitäpaitsi, olin itse samanlainen :xmas:

Itseasiassa tuo jälkimmäinen ei kylläkään ollut otsikon mukainen pieni juttu, pahoitteluni.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä