Mistä pidit nuorena ja mistä nyt (musiikista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Tuli mieleen tämmönen kun kuuntelin vaaaanhoja kipaleita mistä tykkäsin jäätävästi nuorena :)

Nuorena: Backstreet boys- The Call
http://www.youtube.com/watch?v=C6GRKRDicTU&feature=related

Nyt: Serj Tankian- Baby
http://www.youtube.com/watch?v=P-6FLQliz84&feature=channel

Joo on se vähän muuttunu 10 vuodessa :D

Nuorena pidin Guns n Roses, Metallica, Megadeath...

Pidän toki vieläkin noista mutta nyt 20v jälkeen olen ihastunut vielä vanhempaan eli Led Zeppelin, Uriah Heep, Rainbow, Deep Purple, The Ramones

Alkuperäinen kirjoittaja 70-lukulainen:
Nuorena pidin Guns n Roses, Metallica, Megadeath...

Pidän toki vieläkin noista mutta nyt 20v jälkeen olen ihastunut vielä vanhempaan eli Led Zeppelin, Uriah Heep, Rainbow, Deep Purple, The Ramones

Minä myös ja en muuten ulkoisesti näytä yhtään hevimammalta:D

Nuorena (ala-asteiässä ) olin erittäin rajoittunut kuuntelija. Pelkkää klassillista musiikkia lähinnä romantiikan ja klassismin ajalta, mitä nyt muutama barokkiveto sinne tänne. Vaikka olenkin edelleen Vivaldin ja Mozartin suuri fani, on musiikkimakuni yhä laajentunut kuin maailmankaikkeus.

Ei taida olla genreä, josta en jotain suosikkia pystyisi löytämään. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, kuten vanhassa kirjassakin sanotaan. Lajityypistä riippumatta en jaksa kauaakaan kuunnella räminää, mutta en toisaalta myöskään pelkkää soljuvuuttakaan. Bach on hyvä esimerkki (Between the Buried and Me modernimpi sellainen) siitä, mitä rakastan. Kappale etenee, muuttuu, muovautuu. Joidenkin mielestä kuulostavat teknisiltä minun lempparini, mutta aivojani hellii kontrapunkti.

Teininä tykkäsin stratovariuksesta ihan hulluna! Metallica ja Manowar oli myös suosikkeja. Suomalaisista Hector, Klamydia, Popeda ja Yö.

Nykysin kuuntelen laidasta laitaan. Irina, Hector, Dire Straits, Mariska jne..

Nuorena kuuntelin suomi-rockia ja jotain vanhaa ulkomaista (Rolling Stones, Beatles, The Doors). Nykyisin vähän raskaamapaa ulkomaista enimmäkseen (+teinityttären innoittamana jotain nykypopitustakin...) No The Doors on listalla edelleen kyllä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄlytönÄänenvaimennin:
Apulanta ja Apulanta :heart:

Joo, no tää on yks joka on säilyny teinistä asti suosikkina..toinen on Him.

Ja sitten oli just Bäckkärit ja XL5 jne. joita en enää kuuntele..maku muuttunu sekalaisemmaksi. :)

Kaikkien aikojen suosikki on ollu ja on vieläkin Michael Bolton :heart:
Teininä kuuntelin (tietty ) bäkkäreitä ja teik tättiä :)
Ja aina olen tykänny suomalaisesta iskelmästä, Jari Sillanpää on yks suosikki.

Yhteistyössä