Mistä noi somalinaiset saavat vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rurur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rurur

Vieras
Eilen kaupungilla pyöri muutamia somalityttöjä ja mies alkoi pohdiskella, että mistä he vaatteensa ostavat. Pitkiä hameita ja kaapumaisia takkeja/paitoja nyt on tarjolla meikäläisissäkin marketeissa, mutta kuosit ovat kyllä ihan erilaisia. Eikä ihan tavallisessa vaatekaupassa kyllä päähuivejakaan myydä. Arvelin, että he ompelevat vaatteensa itse, mutta en mä ole kyllä kangaskaupassakaan nähnyt semmoisia kuviokankaita, ainakaan täällä pikkuisessa tuppukylässä.

Onko jollain vastausta näinkin päivänpolttavaan ongelmaan: Mistä ihmeestä ulkomaalaiset hankkivat täällä omien perinteidensä mukaisia vaatteita?

Turussa ainakin on kauppa, jossa myydään ihan heille vaatteita, myös huiveja. :) Luulis nyt että Helsingissäkin jossain on. :) Erityisesti somalinaisilla on usein upeita, ihania hameita, sellaisia minäkin haluaisin :) Olis kyllä usein kiva tietää, mistä ne on peräisin.

[QUOTE="noo";26349808]
Alkuperäinen kirjoittaja näin;26349785:
Tilaavat ulkomailta ja sossu maksaa.[/QUOTE]

Linkitä väitteellesi faktatietoa!

Somaleiden työllisyysprosentti, ei siis työttömyys, on 13, eli sossu maksaa somaleiden elämisen ml vaatteet. Saavathan mustalaisetkin sossusta hamerahan ja olisi silkkaa rasismia jos somalit eivät saisi.

[QUOTE="sama";26349898][QUOTE="noo";26349808]

Somaleiden työllisyysprosentti, ei siis työttömyys, on 13, eli sossu maksaa somaleiden elämisen ml vaatteet. Saavathan mustalaisetkin sossusta hamerahan ja olisi silkkaa rasismia jos somalit eivät saisi.[/QUOTE]

Ja taas kun tästä aletaan jauhaa, niin on pakko muistuttaa, että myös suomalaiset saavat vaaterahaa sossusta. Olen työskennellyt isojen vaatteiden erikoisliikkeessä, missä näitä maksusitoumuksia näkyi useinkin.

Turussa ainakin on kauppa, jossa myydään ihan heille vaatteita, myös huiveja. :) Luulis nyt että Helsingissäkin jossain on. :) Erityisesti somalinaisilla on usein upeita, ihania hameita, sellaisia minäkin haluaisin :) Olis kyllä usein kiva tietää, mistä ne on peräisin.
On Helsingissäkin. Eikä ole edes kallis kauppa. Ostin sieltä itsellenikin kesätunikan 13 eurolla.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
[QUOTE="Vieras";26349920][QUOTE="sama";26349898]

Ja taas kun tästä aletaan jauhaa, niin on pakko muistuttaa, että myös suomalaiset saavat vaaterahaa sossusta. Olen työskennellyt isojen vaatteiden erikoisliikkeessä, missä näitä maksusitoumuksia näkyi useinkin.[/QUOTE]

Onhan se ihan karmeeta kun suomalaiset saavat vaaterahaa sossusta, tämä kaikki on pois maahanmuuttajilta!

[QUOTE="sama";26349969][QUOTE="Vieras";26349920]

Onhan se ihan karmeeta kun suomalaiset saavat vaaterahaa sossusta, tämä kaikki on pois maahanmuuttajilta![/QUOTE]

Mä kyllä tarkoitin sitä, että vaaterahaa ei mun mielestä tarvitse myöntää kenellekään, ei suomalaisille eikä maahanmuuttajillekaan. Kirpparilta saa halvalla.

[QUOTE="Vieras";26349995][QUOTE="sama";26349969]

Mä kyllä tarkoitin sitä, että vaaterahaa ei mun mielestä tarvitse myöntää kenellekään, ei suomalaisille eikä maahanmuuttajillekaan. Kirpparilta saa halvalla.[/QUOTE]

Rasisti!

Uusimmat

Yhteistyössä