V
vielä itse alalla
Vieras
Niin ja kyllä sinne terapiaan (KELA-korvauksen kerakin) on mahdollista päästä suht nopeastikin, kun hakeutuu yksityiselle puolelle. Rahalla saa ja mopolla pääsee meidänkin yhteiskunnassa...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Annu:Alkuperäinen kirjoittaja Avun tarpeessa:Olen jo pidempään ajatellut, että tarvitsisin jonkinlaista psykoterapiaa, että saan menneisyyden haamut karistettua kannoiltani lopullisesti. Olen yrittänyt googlettamalla löytää psykologia itselleni, mutta en nettisivujen perusteella osaa mitenkään sanoa, kuka olisi hyvä juuri tähän hommaan...
Apua, miten voi löytää hyvän psykologin? Jos joku voi suoraan suositella sellaista Oulusta, otan vinkit kiitollisena vastaan...
Pitääkö olla juuri psykologi, käykö psykiatri?
No jaa, en ole lääkehoidon tarpeessa, vaan terapian. Antaako psykiatrit terapiaakin?
Ok, juu antaa psykoterapiaa. Ja psykiatri on lääkäri, joten saat korvausta kelalta käynneistä. Mutta psykologi tai psykiatri, samapa se.
Esim psykoterapiaa antaa Monasteri Oulussa. Yksityinen siis. Googleta. Taitaa kaikki olla psykiatreja...en ole varma.
Alkuperäinen kirjoittaja a:Saako pankista helposti lainaa psykoterapiamaksuihin, jos on työtön? Laskin, että jos normaali terapian pituus riittää, niin silti tulee hintaa yli 20 000 euroa.
Monasterissa on monia psykologeja, mutta kaikilla ei valitettavasti ole riittävää kykyä olla läsnä ja kannatella asiakastaan tuskallisissa tilanteissa. Kannattaa haastatella tarkkaan muutamia psykologeja ja kuunnella itseään ennenkuin tekee lopullisen valinnan. Koulutus ja kokemus antavat vain viitteitä siitä, mitä ihminen voi urallaan oppia. Empatiakyky on terapeutin työssä välttämätön, mutta valitettavasti sitä ei voi opiskella. Arvioi siis, onko terapeutillasi oikeasti kykyä siihen. Rooliin kuuluvan empatian oppii erottamaan todellisesta, aidosta kiinnostuksesta, eläytymiskyvystä ja tunnesuhteesta. Sen eron tuntee, kun haastattelee useita terapeutteja. Oikean valinnan tekeminen on tärkeää, sillä mikään ei ole tuskallisempaa kuin terapian jälkeen todeta, ettei ole tullut kuulluksi, nähdyksi ja hyväksytyksi omana itsenään. Voit olla huonon terapeuttivalinnan jälkeen surullisemmassa ja surkeammassa kunnossa kuin sinne mennessäsi. Ota siis valinta vakavasti.
Hei, jos satutte nimimerkit "totta" ja "yksi asiakas" ja muutkin vielä lukemaan tätä ketjua niin voisitteko antaa jotain vihjeitä noista huonoista terapeuteista Monasterista. Kertokaa vaikka nimikirjaimet, ikä, sukupuoli, jotain. Kiitos!
Hei,
itse suosittelen soittamaan Monasterin puhelinpäivystykseen (aikuiset), löydät numeron netistä. Monasterissa työskentelee eri peruskoulutuksen (psykologi, psykiatri) saaneita psykoterapeutteja, voit varmaan jo puhelimessa saada tietoa henkilöistä, hintatasosta ja KELAN korvauksesta (voit tosiaan saada KELAN korvauksen psykoterapiaan, kunhan olet ohjautunut sinne lääkärin/psykiatrin lähetteellä ja se katsotaan kuntoutukseksi).
Myös Idegosta löytyy paljon terapeutti-vaihtoehtoja. Tämä jälkimmäinen on enemmän kognitiivisesti painottunut, Monasteri taas psykodynaamisesti/psykoanalyyttisesti. Itse en niinkään huolehtisi suuntauksesta, toisille sopii paremmin kognitiivinen, toisille psykodynaaminen mutta sitäpä ei voi etukäteen tietää ja kummassakin suuntauksessa tehdään kyllä hyvää työtä.
Valitettavasti en osaa suoraan henkilöitä suositella (tai yhden tietäisin mutta hänellä on täyttä), kun työskentelen itse lasten ja nuorten puolella.