Mistä minun kannattais jatkaa tätä ruokaremonttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuu et kaikki ruoka turvottaa ja saa elimistön ihan sekaisin.
Olen vähentäny leivän syöntiä. Syön ainoastaan ruista ja tummaa näkkäriä. Rasvan olen vaihtanu vihreeseen flooraan. Pyrin syömään lautas mallin mukaan. Sokeria on vähentäny rajusti kaikesta ja pyrin välttämään sitä.
Maitotuotteet käy vain laktoosittomana ja aina ei nekään.

Tämän päivän ruoka saalis
aamupala:
maustamatonta luonnon jogorttia ja vehnäleseitä.
ruisleipäsiivu,15%juustia,margariiniä,kurkkua ja kahvia.

ruokana:
pinattikeittoa ja kananmunia. vettä.

Ruis pierettää ja turvottaa,(florassa lisäineita ?).Kokeile leiväksi vaikka pirkka-karkea gluteeniton leipä(on pakastealtassa) jonkun aikaa jos turvotus sillä helpottaa.
Mulla myös ilmeisesti toi jogurtti saa masun möyryämään..

Mulla ollut myös vuosikaupalla turvotuksia, vatsakipuja ja vatsa sekaisin. Omalla kohdallani auttoi lopulta, kun jätin satunnaista täysjyväruista lukuunottamatta kaikki viljat pois, samoin sokerit. Aiemmin epäsopivaksi epäillyn maidon kanssa ei nyt viljojen poisjättämisen myötä ole ollut mitään ongelmaa! :)

Kannattaa muuten huomioida, että monissa ruisleivissä on myös vehnää, jos haluaa sitä välttää.

Kyl kans liika kuitu ja kasvikset voi aiheuttaa turvotusta. Rukiin sijaan toisille sopii kaura paremmin. Ja homogenoitu maito aiheuttaa tosi monille tota. (Mut sähän et maitoa niin vedä?) Itse lakkasin miettimistä syömisiäni, kun vaihdoin luomu-maitoon jota ei ole homognoitu, ja elimistö rullaa kun ei mitään. Voit myös ottaa selvää ns. hiiva-syndroomasta.

ethän korvaa sokeria makeutusaineilla, ne turvottaa, kerää nestettä. ite jätin light tuotteet pois ruokavaliosta, paino ei tippunut mutta alkoi mennä vanhat farkut jne jalkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja nn.:
Kyl kans liika kuitu ja kasvikset voi aiheuttaa turvotusta. Rukiin sijaan toisille sopii kaura paremmin. Ja homogenoitu maito aiheuttaa tosi monille tota. (Mut sähän et maitoa niin vedä?) Itse lakkasin miettimistä syömisiäni, kun vaihdoin luomu-maitoon jota ei ole homognoitu, ja elimistö rullaa kun ei mitään. Voit myös ottaa selvää ns. hiiva-syndroomasta.

Mä olen kokeillut ihan luomumaitoa tankista haettuna ja ei sopinu. Olin kaks päivää ihan sairas :( ja tykkäisin juoda maitoa.
Mä luulen et saisin enemmänki syödä kasviksia etten ole ihan päässyt vielä siihen riittäväänkään määrään.
Kelaiakiaverikokeissa olen käyny kaks vuotta sitten ja oli silloinoin ainakin ok.
jos kokeilisin tuota kauraa pelkästään. Kaurarieskoja olen monesti tehny ja ne on muuten tosi hyviäkin.

Niinjoo. sitä vielä että elimistölle on helponta sulattaa ruokaa jos hiilihydraatit ja proteiinit syö erikseen, ei siis samalla aterialla. Myös hedelmille vois antaa puol tuntia aikaa sulaa rauhassa itsekseen. Kaikkein eniten kroppa tykkää kun kasvikset on kevyesti kypsennettyjä. Esim. pakasteet on monesti tuoreiden ja raakojen sijasta hyvä vaihtoehto. Tai nopee wokkaus/blanseeraus, niin sulavat elimistössä nätimmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ethän korvaa sokeria makeutusaineilla, ne turvottaa, kerää nestettä. ite jätin light tuotteet pois ruokavaliosta, paino ei tippunut mutta alkoi mennä vanhat farkut jne jalkaan!

EN :x jos makeutan niin se on sit sokeria.EI mitään makeutusainetta.Ja light mehuista saan kauheen ihottuman.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Jätä lisäaineet ruokavaliosta kokonaan pois, tai ainakin pyri välttämään niin paljon kuin mahdollista :)

Tätä olen pyrkiny tekemäänkin. Ja ihan jo lastenkin takia. Ja voiko olla kauheempaa ko joku eineslihapulla :x

Maitohappobakteeritkin voi tehdä hyvää. Hapatetut maitotuotteet tai esim. hapankaali. Tai sit niitä tippoja. (Ihan vaan periaatteesta en suostuis ikinä niitä activia-juttuja vetämään.) ...kaikkien elimistöt on niin erilaisia, ettei mitään nyrkkisääntöjä ole. Siksi kai mäkin tiedän näistä niin paljon, kun oon joutunut etsimään sen oman, toimivan kombinaation.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Lisää vähän siemeniä ja pähkinöitä, josko vasta toimisi siten paremmin kun saisit kuitua?

Kiitos. näistä tykkäänkin. Ja lapsetkin tykkää.
Ku pussin ostanin on hetken heilahus ku se on syöty.
Yhteen väliin kuljetin aina kassissa pähkinöitä mut jostain syystä se tapa on vaan jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nn.:
Maitohappobakteeritkin voi tehdä hyvää. Hapatetut maitotuotteet tai esim. hapankaali. Tai sit niitä tippoja. (Ihan vaan periaatteesta en suostuis ikinä niitä activia-juttuja vetämään.) ...kaikkien elimistöt on niin erilaisia, ettei mitään nyrkkisääntöjä ole. Siksi kai mäkin tiedän näistä niin paljon, kun oon joutunut etsimään sen oman, toimivan kombinaation.

okei. Näitä voisin kans kokeilla. Niitä sattuu olemaankin kaapissa.

Syö tarpeeksi kuitua. Vääränlaisen kuidun nauttiminen tai vähäinen aiheuttaa ilmavaivoja. Samoiten jotkut mausteet voivat aiheuttaa.

Voisitko laittaa yhden päivän koko ruokasaldon, mitä olet syönyt?

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Syö tarpeeksi kuitua. Vääränlaisen kuidun nauttiminen tai vähäinen aiheuttaa ilmavaivoja. Samoiten jotkut mausteet voivat aiheuttaa.

Voisitko laittaa yhden päivän koko ruokasaldon, mitä olet syönyt?

Mikä on vääränlainen kuitu?

Yhteistyössä