Mistä mä tiedän onko täällä HOMETTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rintamamiestalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rintamamiestalo

Vieras
Kaveri epäili, kun meidän muksut sairastelee paljon, että olisko täällä talossa hometta... ei haise homeelta, eikä mitään silminnähtävää kosteushaittaa ole. Mutta mistä sen tietää? Mies pari vuotta sitten kosteusmittarilla mittaili paikkoja, ei missään näyttänyt olevan kosteutta. Millä sen pystyy luotettavasti tutkimaan, onko kallista? Niin ja kyseessä on rintamamiestalo 50-luvulta, ei nämä kai yleensä homehdu.

No jos ei ole muuta syytä epäillä, kuin tuo että lapset usein kipeinä, niin ei se välttämättä hometta ole. Lapset voi olla muutenkin kipeinä usein ja paljon. Me ollaan oltu tänä talvena enemmän kipeenä kuin koskaan ennen, samoin tutuilla on jatkuvasti lapset kipeenä.
Mä olen itse aikoinaan asunut hometalossa, ja kyllä te aikuisetkin siihen varmaan jotenkin reagoisitte. Itselläni oli jatkuva yskä ja silmätulehdus, päätä särki. Olo oli tukkoinen, mutta eri tavalla kuin flunssassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sen hajusta ainakin huomaa...Sellaista ei ainakaan ole olemassa kuin vanhan talon haju, niin sanoi joku asiantuntija.

Voiko semmoinen "suljetun huneen tunkka" kertoa homeesta?Siis että kun yön aikana ovi kiinni,niin aamulla on ihan tunkkainen huona.Muuten ei haise.Huono ilmanvaihto kyllä on,mutta voiko tuo olla myös merkki homeesta?

Alkuperäinen kirjoittaja sama ku aiemmin:
Kyllä sen hajusta ainakin huomaa...Sellaista ei ainakaan ole olemassa kuin vanhan talon haju, niin sanoi joku asiantuntija.

Voiko semmoinen "suljetun huneen tunkka" kertoa homeesta?Siis että kun yön aikana ovi kiinni,niin aamulla on ihan tunkkainen huona.Muuten ei haise.Huono ilmanvaihto kyllä on,mutta voiko tuo olla myös merkki homeesta?

Minä ainakin olen huomannut, että jos hengitys haisee tai muuta niin suljettuun huoneeseen voi yön aikana tulla sellainen ällö haju. En ole meillä huomannut, mutta olen sellaiseen törmännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sama ku aiemmin:

Ei se mun mielestä, mutta siis jos jonnekin taloon menee ja siellä haisee "kuin mummolassa", niin hometta on syytä epäillä.

Yhteistyössä