Mistä mä tiedän murtuiko mun nenä? Ja onko lääkäriin ns. pakko mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kävipäs sitten TAAS niin, että otin koiran kanssa mittaa siitä kummalla on kovempi kallo. Ja koira voitti.

Muutama vuosi sitten tein ihan saman tempun ja silloin kävi melko pahasti. Kipua ei juuri tuntunut sen itse iskun jälkeen, nenästä tuli tasan sen 2 tippaa verta, mutta nenä murtui siten, että se piti leikata.

Eilen sitten kävi ihan samalla tapaa. Koira "löi" mua päällä nenänvarteen ja voi jösses, miten se isku teki kipeää. Laitoin siihen heti kylmää, jottei mulle tule mustat silmät ja puoli naamaa turvoksiin.

No nyt se nenä sattuu melko paljon. Se särkee siitä osumakohdasta ja toki se on ihan kosketusarka.

Oisko mitään ideaa miten mä saan tieää onko nenä murtunut? Ja jos siinä nyt on joku pieni murtuma, mutta pärjään kipulääkkeillä, ei kai sitä tarvitse mennä minnekään näyttämään? Mihinkään operaatioihin kun mä en kuitenkaan suostu. Se yksi kerta riitti. Oli meinaan niin kivulias kokemus, että ennemmin vino nenä, kuin se show uusiksi.

Jos varovasti yrität liikuttaa nenää, niin huomaisikohan sen siitä onko murtunut?

Jos terveyskeskus osuu matkan varrelle, niin kyllä käväisisin näytämässä.

Pärjäile! :hug:

ei kait sitä tiedä muutaku röntgenillä? En tiedä, mutta kannattaa käydä tarkistuttaan ettei luudu väärin ja sitten se onki inhottavampi, jos menee hengitystiet huonoks luutumisen takia..

Oli pakko mennä lekuriin, kun särkyä on edelleen ja hengittäminen on toisella sieraimella hankalaa.

Ja kyllähän se nyt sitten siltä näytti, että murtunut on. Mitään ei onneksi tarvitse ainakaan vielä silti tehdä, jos (ja kun) mua ei se nenän vinous haittaa. Nyt odotellaan turvotksen laskemista, josko henki alkaa kulkemaan paremmin. Jos ei, pitää miettiä leikkausta.

Tää on niin tätä.

Yhteistyössä