Mistä löytyy tietoa raskauden aikaisesta painonnoususta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Joskus löysin netistä semmoisen taulukon, paljonko paino nousee keskimäärin mihinkin viikkoon mennessä ja mistä kg:t muodostuu. Nyt en löydä sitä mistään. Osaisko joku auttaa?

www.vaukirja.fi
Sitten yksi muu hyvä linkki raskauteen liittyen on: www.tekay.fi
Jälkimmäisessä linkissä on mm. sf-mitan kasvua ja sikiön kasvua seuraavat käyrät, johon voi laittaa omat lukemat ja se näyttää miten menee käyrällä.

Ei ollut noista kumpikaan, hyödyllisiä sivustoja kumpikin mutta etsin tosiaan sivua jolla oli jotain taulukkoja ja käyriä, paljonko lapsivesi painaa viikolla sejase ym. Tekayn sivut on hyvät mutta mulla ei ole vielä mitattu edes sf-mittaa, varmaan vasta ensi kerralla mitataan ekan kerran :). Otetaan vastaan myös sivustovinkkejä jossa kerrotaan raskausdiabeetikon ruokavaliosta :)! Rd:tä mulla ei siis ole (vielä ainakaan, huoh), ja BMI vielä jotain 23, mutta jos yrittäisi nyt tsempata tämän ruokavalion kanssa..

Terveisin rv18 ja +4kg jo, syömällähän tämä on tullut :(

Lapsivesi uusiutuu koko ajan, ja sen määrä käsittääkseni voi vaihdella paljonkin, eli en ihan käsitä miten sen osuus painonnoususta olisi muka aina kaikilla sama tietyssä vaiheessa raskautta? Samoin istukat on eri kokoisia, kuten vauvatkin.
Mä lihoin raskausaikana 25 kg, vauvan ollessa 3 kk vanha mun paino oli pudonnut lähtöpainostakin yli viisi kiloa :D Ei sitä kannata surra, paljonko painoa tulee tai miettiä että miksi..

Yhteistyössä