Mistä liha lautaselle tuli? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apee

Vieras
Oltiin lasten kanssa syömässä ja kohta pian 4v poika kysyi minulta "mitä tämä on" (otti haarukalla possun suikaleen lautaselta)?

Kerroin, että se on possua.
Poika: "Onko se elänyt"?
Minä: "Kyllä, possu oli elossa jossain vaiheessa."
P:"Voooih, voi possua, et enään elossa ole" ja jatkoi juttelua possunsuikaleelle "pikku possu, kiltti possu kiitoksia ruuvasta"
M:"possu olisi varmasti iloinen kun kiitit, jatketaanko syömistä"
P:"juu, mutta mitä syyvää huomenna"?
M: "kanaa"

Huomista odotellessa siis :D

:D

Meillä on sikala, ja pienempänä lapset itki kun teurasauto kävi, koska heidän tulee niin ikävä vanhoja porsaita. Vaikka niitä on satoja, ja uusia tulee aina vaan, niin lapsen mieli on niin herkkä.

"kiltti possu kiitoksia ruuvasta" :D aww miten söpö :D<3

Meillä on kanoja ja karjaa, minkähänlaiset keskustelut saadaan aikaiseksi kun lapsi vähän kasvaa... :D Kyllä meinaa mullekin itku tulla jos oikein "läheiset" eläimet, eli sellaiset joita olen normaalia enemmän hoivannut, haetaan...

Mä en voi kertoa mun 4v erittäin herkälle ja empaattiselle lapselle, mitä nakit yms. oikeasti on - pitkitän niin pitkään kuin voin. Koska se ei sitten söis niitä. Itse olin samanlainen pienenä.

[QUOTE="vieras";24713558]Mä en voi kertoa mun 4v erittäin herkälle ja empaattiselle lapselle, mitä nakit yms. oikeasti on - pitkitän niin pitkään kuin voin. Koska se ei sitten söis niitä. Itse olin samanlainen pienenä.[/QUOTE]

Tuskinpa se ipanas mitään viljoja surkuttelis, nakithan on pääosin siitä tehty. Ja lisäksi lapsille vielä hyvinkin epäterveellisiä, joten miksi edes pitäis syödä? Tiesitkö että yhdessä nakissa on yli seitsenkertainen määrä nitriittiä siihen verrattuna, mitä lapsi saisi sitä saada päivässä?? Eli esim. yksi nakki jaettuna seitsemään osaa ja syötettynä pala päivässä on liikaa lapsellesi? Miksi syötät lapsellesi myrkkyjä?

Tuskinpa se ipanas mitään viljoja surkuttelis, nakithan on pääosin siitä tehty. Ja lisäksi lapsille vielä hyvinkin epäterveellisiä, joten miksi edes pitäis syödä? Tiesitkö että yhdessä nakissa on yli seitsenkertainen määrä nitriittiä siihen verrattuna, mitä lapsi saisi sitä saada päivässä?? Eli esim. yksi nakki jaettuna seitsemään osaa ja syötettynä pala päivässä on liikaa lapsellesi? Miksi syötät lapsellesi myrkkyjä?

Entäs nitriitittömät ja lisäaineettomat nakit?
jos vaikka itse tekee? onko nekin pahasta?

Yhteistyössä