mistä kotityöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
et tykkää,tuleeko teillä riitaa kotitöistä\mä inhoan ylikaiken tiskaamista ja tiskikoneen tyhjentämistä.meillä riidellään aika useasti kotitöistä.mies on sitä mieltä kun olen vain kotona lasten kanssa niin mulle kuuluu kotityöt.lapsia meillä on 4.nuorin 8kk,2v,4v ja 7v.olen harkinnut töihin lähtöä niin sitten on kaikki pakko jakaa ja mies joutuu tekemään myös jotain.

Mie en tykkää puhtaiden pyykkien kaappiin lappaamisesta :D eikä sitä hommaa rakasta mieskään. Yhdessä sit yleensä tehdään se. Onneks ei hirveemmin oo tarvinnut riidellä nyt kun molemmat on töissä oltu vaan aika hyvin on onnistuttu jakamaan.

tiskikoneen tyhjennys ja pyykkien kuivumaan laitto,vikkaaminen ja kaappiin vieminen saa mut aina pahalle tuulelle |O en voi sietää niiden tekemistä ja jotenkin kummasti silti minä ne joudun aina tekee :headwall:

Tai sittne ei tee, vaan sä teet kaiken edelleen + ne omat työt ;)

No ei, me ei riidellä kotihommista, vaan kumpikin sen mitä pystyy ja jaksaa, ja mistä eniten tykkää. Molemmilla on inhokkejakin, esim imuri on mun yksityisomasuuttani ja mies joutuu pesemään raukka oma tpyykkinsä ja huoltamaan ne jopa kaappiin asti. Mutta oikeesti, kotitöistä riiteleminen on mun mielestäni yhtä hyödyllistä kuin rahasta riiteleminen, ei siis harrasteta kumpaakaan vaan tehdään se mikä on tehtävä. :saint:

Pölyjen pyyhintä on kaikista tylsintä, kaikki muu menee vielä. Ei tuota miestä saa oikein tekemään mitään. Kun olin töissä, niin ihan sama tilanne. Ennen töihin menoani siivous oli mun "vastuulla" koska olin kotona ja mies töissä. Kun sitten ite menin töihin niin eihän se mies kerenny kotitöitä tekemään, saati jaksanu kun oli niin rankkaa olla tytön kanssa. Eli ihan yhtälailla mun vaan piti jaksaa.

Imuroiminen yöks!

Silloin kun olin kotona lapsen kanssa tein lähes kaikki kotityöt. Samoin kun tein lyhennettyä työaikaa. Nyt kun olemme molemmat töissä, teemme kaikki kotityöt vuoroviikoin. Vähänkö on ihanaa kun joka toinen viikko ei tarvitse tehdä mitään :D

Toi tiskaaminen, niitä samoja astioita päivästä toiseen. Onneks nyt on ollut muutaman kuukauden tiskikone. Aivan ihanaa, ainakin vielä sitä mielikseen tyhjentelee.

Olen ratkaissut osaltani tuota puhtaiden vaatteiden kaappiin viemistä siten, että kuivatan kaiken mahdollisen pyykin henkareissa. Ne on sitten hyvä siitä tangolta napata mukaan ja viedä kaappiin roikkumaan.

En tykkää mistään kotitöistä, en sitten ollenkaan. Pakko niitä on tehdä kuitenkin joka päivä aamusta iltaan... Ehkä ikkunan pesu on siitä veemäisimmistä hommista ja petivaatteiden tuuletus ja vaihto!! Ja meillä ei muut tee kotihommia ku minä, en edes viitti ukkoo pyytää kun tekee niin paljon muutenkin töitä.

Yhteistyössä