Mistä kerrasta olen raskautunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zop

Vieras
Olen siis raskaana. Olin yhdynnässä kp 6, sitten ehkä kp 7 ja ehkä kp 14/15. Plussasin kp27, mutta en vielä kp 20. Alkuraskauden ultrassa alkion koko vastasi laskennallista laskettua aikaa, mutta rv 10 ultrassa koko vastasi kolmea päivää suurempaa. Np-ultrassa rv 12 vastasi viittä päivää suurempaa, kuin kuukautisista laskettu. Kierto minulla on mielestäni ollut normaali, 26-28.

Mikä siis voisi olla se raskauteen johtanut yhdyntä?

Alkuraskaudenultra on kaikkein tarkin. Myöhemmin mitattuna tulee sikiön ikään enemmän virhehajontaa. Eli olet raskautunut tuolloin 14/15 päivä tapahtuneesta yhdynnästä.

Mäkin veikkaisin tuota viimeistä päivää. Ovulaatio tapahtuu aina n.14pv ennen menkkojen alkua ja jos alkuraskauden ultra sopii siihen niin eiköhän ole silloin saanut alkunsa. Onnea :)

Ultrat heittää. Varsinkin raskauden edetessä. Ei niiden tulokset ole kiveen hakattu. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä vaikeammaksi vauvan todellisen koon määrittäminen menee. Tiedetään, et rv7-9 tulee tarkimmat tulokset.

Mun vauva menee nyt 2 viikkoa edellä kasvussa ultran mukaan. Tätä kovin päivittelin lääkärille, koska eka oli tosi pieni syntyessään. Lääkäri sanoi et ei kannata turhaan murhetia et iso vauva tulee, heittoa ultrassa on jokatapauksessa.

Esikoinen ultrattiin päivää ennen synnytystä ja se arvioitiin 3800grammaiseksi. Oli syntyessään seuraavana päivänä nippa nappa 3 kilonen. Ja ultra tehtiin tosi uudella laitteella ja ultraaja oli erittäin kokenut lääkäri.

Eli älä mieti ollenkaan sitä sun vauvan kokoa. Ne on tilastotietoa ja jos heittää päivällä tai viikolla niin so what.

onnelista odotusta!

Voisikohan kuitenkin olla MAHDOLLISTA, että kp 6 yhdyntä olisi se, josta raskaus on lähtenyt...

Sen voit sitten aikanaan selvittää dna-testillä, ellei jo hetinöy päällepäin esim. ihonväristä... Voi sinua, humalapäissäsikö kaikkien kanssa vehtaat? Oli niin tai näin, niin eipä kovin onnelliselta suhteelta tulevan vauvan kannalta vaikuta:(

Viimeksi muokattu:
Kuinkahan yleistä on, että ar-ultra heittää esim. viidellä päivällä? Jos ajatellaan, että olisin raskautunut tuosta kp 6 yhdynnästä... Jos siittiöt olisi elelleet vaikka tuonne kp 9 saakka ja jostain syystä olisikin ollut ovulaatio jo tuolloin...

Yhteistyössä