Mistä kavereita 5-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meikä1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meikä1

Vieras
Moikka kaikki!

Ajattelin kysäistä yleistä mielipidettä ongelmasta joka on vaivannut jo jonkin aikaa. 5-vuotias poikani tarvitsisi kavereita päiväkodin ulkopuolella, enkä tiedä miten sellaisia hankkisi ja kuinka päiväkotikavereiden kanssa kommunikoidaan "työajan" ulkopuolella. Olen nuori äiti ja lähipiiristä löytyy lähinnä taaperokavereita.

Pihapiirissämekään ei asu lapsia, naapuripihassa kylläkin. En vaan vielä uskalla päästää poikaa yksikseen ulos.

Itse olen introvertti yksilö, enkä viihdy äitikerhoissa tai osaa tutustua kauhean helposti uusiin ihmisiin. Lisäksi monet äidit tuntuvat katsovan minua kieroon ikäni vuoksi (24).

Harmittaa kun näkee lapsiporukoita leikkimässä, toivoisin että pojallani olisi mahdollisuus samanlaisiin kaveriporukoiden seikkailuhin.

Mistä siis kamuja 5-vuotiaalle?

Jos lapsella on päiväkodissa joku hyvä kaveri, niin laita hänen lokeroonsa lappu, jossa kysyt voisivatko lapset tavata myös vapaa-ajalla & puhelinnumero mukaan. Niin se ainakin meillä on mennyt ihan luontevasti, vaatii toki aikuisilta efforttia jonkin verran.

kysyt rohkeasti joltain päiväkotikaverin vanhemmalta voisivatko lapset tehdä leikkitreffit. tuskinpa sun ikä vaikuttaa millään tavalla joten älä sitä mieti. tärkeämpää on että lapset tulevat toimeen keskenään :)
tai sit katsotte lapselle jonkun harrastuksen ja sit teette tuttavuutta siellä oleviin lapsiin.

Yhteistyössä