Mistä johtuu,onko vastaavia tapauksia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tänään tuli labra vastaukset 4v tytölleni..nyt minua jäi kalvamaan tuo yksi
kohonnut arvo.
Siis B-Trom oli yli 650, joka mielestäni on aika korkea.
Tiedän et mikä tuo on ,mut mistä voisi johtua korkea arvo,onko kenelläkään vastaavanlaista tai tietoa..olisin todella kiitollinen tiedoista..hätääntynyt äiti.

Näin oli vastattu eräälle kysyjälle akuutissa:

Trombosyytit koholla

"Minulla on todettu trombosyyttien olevan koholla jatkuvasti, arvot 438-527, vaikka olen aktiivinen urheilija ja juoksen paljon."

Tämä on aika tavallista. Trombosyyttien eli verihiutaleiden määrä voi nousta vaikka jonkun infektion seurauksena, vaikka ne eivät infektiota sinänsä osoitakaan. Jos arvot ovat jatkuvasti koholla, haluamme tietää, onko trombosyyttien tuotanto häiriintynyt. Asia selviää vaikkapa rintalastasta otetulla luuydinnäytteellä. Jos ongelma ei tällä selviä, voidaan näyte joutua ottamaan uudelleen muutaman vuoden päästä.

Tässä tapauksessa lukema ei kuitenkaan ole mitenkään hirveästi koholla, ja tällaisia potilaita tavallisesti vain seurataan, ja ehkä harkitaan lääkityksen aloittamista.

Akuutin omalääkäri Risto Laitila

Siis yli sallitun arvon on,mutta lääkäri soittaa huomen/torstaina mitä jatkossa. Mutta jäi vaan kaivelemaan kun eivät osanneet sanoa tuosta sen enempää kun että on yli sallitun...ja itse koitin netistä hakee,mutta en oikein selkeetä vastausta löytänyt..no toivottavasti eip ole mitään ihmeempää.

Yhteistyössä