Mistä johtuu omituinen hiusten katkeaminen tms vain yhdestä kohtaa päätä tytöllä 8v?

Saapasjalkakissa

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 490
0
36
Huomasin eilen että neidillä on ihmeellinen kohta ohimossa, siinä on vaan semmosta 2cm nysää tukkaa, kaljua siinä ei kyllä mun mielestä oo ollu,että ois takasin kasvanu... (tyttö pitää aika usein hiukset kiinni tai pannalla niin en oo ees kiinnittäny huomiota). Ihan omituinen monen sentin läntti missä ei oo tukkaa ku nimeks tai semmosta siilitukkaa vaan... Mistä ihmeestä semmonen voi johtua? Ihan on toispuoleinen koko tukka neidillä nyt... :headwall:

Sairauksista, neidillä on kilpirauhasen vajaatoiminta johon on nyt alkuvuodesta vakiintunu oikea annos lääkettä, eli arvot oli siis normalisoituneet tolla annoksella (vai miten se nyt kuuluu sanoa).
Voisko se johtua niinku siitä?

Yhden tutun tytöllä oli tuollasta kanssa joskus ala-asteaikoina. Muistelisin että johtui jostain hormonijutusta, taisi käydä muutaman kerran lääkärissä/sairaalassa asian kanssa. Kysy tytöltä, jos on itse leikannut niin varmasti kertoo sen siinä yhteydessä kun mainitset lääkäriajan tilaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Yhden tutun tytöllä oli tuollasta kanssa joskus ala-asteaikoina. Muistelisin että johtui jostain hormonijutusta, taisi käydä muutaman kerran lääkärissä/sairaalassa asian kanssa. Kysy tytöltä, jos on itse leikannut niin varmasti kertoo sen siinä yhteydessä kun mainitset lääkäriajan tilaamisesta.

Minä PAHA PAHA äiti.... "uhkailin" :ashamed: jo tyttöä lääkärillä siinä odotuksessa että kertois jos on leikannu... Ei olis meinaan ensimmäinen kerta kun leikkaa... Viimisestä kerrasta on varmaan noin vuosi, puoltoista ja hyvässä muistissa oli vielä neidillä se kun jouduttiin kynimään koko etutukka pois... Ja heti sanoikin että sillon ku jouduttiin koko etutukka leikkaamaan niin oon leikannu, mut en sen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oisko voinut panta hangata?

Tätä mäkin mneiasin ehdottaa, jos on hiukset usein kiinni. Panta tai pinni on hingannu?

nii.. mut mitenkä se ois noin hassusta kohtaa.... Ymmärtäisin jos ois samaa sitten toisellakin puolen ohimoa.... mutta tää kohta on vaan ainoastaan toisella puolen...muualta tukka on mun näkökulmaan ihan normaali...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis katkennut ettei juurineen poissa? Mulla tulis mieleen että jos oikein keskittyessään ajattelematta nyppii tai muuten näpertää samaa kohtaa?

Tätä mäkin miettisin....
Itseasiassa huomasin ton kohdan sillee,että ku neiti on alkanu harjaamaan/laittamaan hiukset toiselle puolen vaan ja kummastelin kun missään kohtaa ei näkynytkään jakausta... eli siis se puoli missä on se siilitukka on niinku avoin.. (ÄH, emminä osaa selittää :( ). Niin sillee huomasin ensin että tossa on jotain outoa ja kyllä ihan hämmästyksissäni tutkin sitä siiliä kohtaa siinä...
Pitänee soitella vielä kouluterveydenhoitajalle jos tää on joku yleinen juttu, niin kaipa se sitten tietää... tai että jos tää johtuu tosta kilpparista, niin kaipa se sitten ajanmyötä korjaantuu jos on korjaantuakseen...

Juu ja siis poikki on... ei ole kalju...
Ja kun sitä siiliä kattelin niin ainakaan saksilla ei semmosta jälkeä kyllä saa... ei ollu semmonen leikatun näkönen ollenkaan... ja ihan tasasesti poikki samasta kohtaa kuitenkin.... ainoastaan keskellä sitä kohtaa oli yks "tupsu" joka oli vähän pidempi.

Yhteistyössä