Mistä johtuu kun jalat on joka aamu pohkeista tosi kipeät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pökkelökoipinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pökkelökoipinen

Vieras
Molemmissa jaloissa tämä vaiva. Lääkärissä olen käynyt ja on tehty varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat tutkimukset mutta ajattelin kysellä täältä jos jollain olisi samanlaista vaivaa.

Jalat tuntuvat pohkeissa herättyä siltä että olisi lihakset tosi kireät ja niitä vähän pistelee, ei kuitenkaan samalla tavalla kuin puuduksissa olevat jalat. Magnesium ei auta...

sama vika ja tutkittu perin juurin. En tiedä mistä johtuu. Aamuisin vaikea kävellä mm. portaissa. Reumaa ei verikokeiden perusteella ollut minulla. Aamun aikana sitten helpottuu, kun aikansa "töpöttelee". Toivotaan, että joku valaisee asiaa enemmän.

Minulla on samaa vaivaa ja raajojen puutumista myös.magnesium auttaa hyvin.Minulla on tosin kyllä myös todettu sekä fibromyalgia, että kilpirauhasen vajaatoiminta....Thyroxinin aloittamisen jälkeen oireet helpottui.En voi aamuisinkaan kamalan kauan m akoilla kun tarttee päästä jalkeille, ettäö saa"jalat käyntiin".Olen kanssa ihan pökkelö muuten aamuisin

Kiitos teille kaikille vastauksista. Tuskin tämä mitään vaarallista on. On vain kivuliasta ja kiusallista varsinkin kun ei ole keksitty mitään hoitoa tähän vaivaan. Mobilat on kanssa yhtä tyhjän kanssa.

Mulla tämä vaiva tullut nyt raskauden aikana. Köpöttelen aamuisin aluksi tosi jäykästi kunnes pohkeet vertyy. Uskoisin että mulla johtuu jostain magnesiumin tms. puutteesta ja liiasta painosta.

Toivottavasti ap saat apua vaivaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille kaikille vastauksista. Tuskin tämä mitään vaarallista on. On vain kivuliasta ja kiusallista varsinkin kun ei ole keksitty mitään hoitoa tähän vaivaan. Mobilat on kanssa yhtä tyhjän kanssa.

Minulla auttoi myös atrogel.kallista voidetta, mutta auttoi tai sitten oli vain palsebo vaikutus....Sama se, mutta minun vointia helpotti.Sain edes nukuttua jalkasäryiltäni
http://www.vogel.fi/product-finder/luontaishoiteet/Atrogel.php

Näitä voisitte kokeilla muutamana yönä: jalkapää vuoteesta koholle, vaikka laittamalla tyyny patjan alle; merisuolarae kielen alle illalla (nostaa natriumpitoisuutta veressä ja kudoksissa); villasukat jalkaan yöksi, lämmittämään jalkojen lihaksia; sivelemällä pintaverenkiertoa elvyttävää voidetta yöksi (suosittelen varovaista käyttöä!!). Mikäli jokin näistä auttaa, on syytä mainita asiasta lääkärille seuraavalla käyntikerralla, sillä tieto voi auttaa varsinaisen diagnoosin tekemisessä. Jalkojen kohotus ja villasukat saavat olla jatkuvassakin käytössä. Suolaraekokeilua ei ole syytä jatkaa muutamaa yötä enempää, ei myöskään voitelua, ilman lääkärin kanssa käytyjä keskusteluja, etenkään jos käytössä on jotain lääkityksiä tms.

Näitä voisitte kokeilla muutamana yönä: jalkapää vuoteesta koholle, vaikka laittamalla tyyny patjan alle; merisuolarae kielen alle illalla (nostaa natriumpitoisuutta veressä ja kudoksissa); villasukat jalkaan yöksi, lämmittämään jalkojen lihaksia; sivelemällä pintaverenkiertoa elvyttävää voidetta yöksi (suosittelen varovaista käyttöä!!). Mikäli jokin näistä auttaa, on syytä mainita asiasta lääkärille seuraavalla käyntikerralla, sillä tieto voi auttaa varsinaisen diagnoosin tekemisessä. Jalkojen kohotus ja villasukat saavat olla jatkuvassakin käytössä. Suolaraekokeilua ei ole syytä jatkaa muutamaa yötä enempää, ei myöskään voitelua, ilman lääkärin kanssa käytyjä keskusteluja, etenkään jos käytössä on jotain lääkityksiä tms.

Tässä tuli hyviä vinkkejä.

Voi olla että jalkojen laskimopaluu on vähän heikolla tolalla siellä. Sikäli siihen olisi ihan hyvä puuttua kyllä, ettei mitään trombeja pääsisi muodostumaan.

Minulla ei tavallinen halpa magnesium auta, tulee ripulina ulos, kun imeytyy niin huonosti, mutta magnesiumsitraatti auttaa. Saa edullisimmin merkillä Hankintatukku Magnesia sitraatti 300.
https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/1941/Magnesia-Sitraatti-300

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=jal00123 minulla vuosia tuo jo ollut
jalkaterän venyttelu heti aamulla ja ainakun on istunut pitkään ja kävellessä joskus kun kipu ilmene matkalla,, auttaa aika hyvin tuohon tautiin,,jalkaterä suorakksi ja pidä siinä jonkun aikaan ja sitten koukista jalkaterä ja pidä jonkin aikaa siinä,, useamman kertaa heti aamulla ja päivällä ja illalla,, tekee muuten ihmeitä pohkeille,,, mopomies!

Mulle tuli sama vaiva, kun polvesta repesi kierukka. Pidempi matka autolla tai istuminen kotona yhtä painajaista. Jatkuva särky öisin venyttelyistä ja magnesiumista huolimatta. Käyn kuntosalilla, mutta sekään ei auta. Kävelykin sattuu välillä, joten apua kaivataan täälläkin.

jos kerran on yöpuutumisia itelä selevis mediracertutkimuksella et kyse oli keskivaikeasta jännekanavaoireyhtymästä tuli simppeli leikkaus jossa jänteen painetta helepotettii ja siihe loppu ainaki puutuminen. leikkaus tosin kusas sen verran et nyt jatkuva hermopinne käes.. :D mutta kaikkea ei voi saada kerralla

Mulla kipu alkoi, kun pohjelihakset 'kuihtuivat' pitkään liikkumattomuuden vuoksi ja samaan aikaan paino nousi. Pohkeet ovat silminnähden kaventuneet. Pohkeet ei jaksa kannatella ylipainoani ja siksi pohkeisiin sattuu aina, kun nousen seisomaan hetken aikaa. Näin olen päätellyt. Koskaan ennen ei itsellä pohjekipua nimittäin ole ollut.

Yhteistyössä