Mistä johtuu käsien lihaskivut, en ole tehnyt mitään mistä se voisi tulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivulias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivulias

Vieras
Särkee inhottavasti käsivarsia, tätä ollut ennenkin eikä tähän auta särkylääkkeet. Mistä tää voi johtua? Pelottaa että mulla on joku ms-tauti tai vastaava, kun muutakin outoa välillä on. Saatan esim. "unohtaa" miten nielaistaan ja vedän juomaa/sylkeä/ruokaa henkitorveen :(

Millaisia hermokivut on?
En ole mennyt lääkäriin, kun tuota nielemisoirettakaan ei joka päivä ole. Ehkä kerran viikossa suunnilleen? Olen ajatellut, että se on normaalia kun ei tuon useammin tule?

[QUOTE="aapee";28491641]Millaisia hermokivut on?
En ole mennyt lääkäriin, kun tuota nielemisoirettakaan ei joka päivä ole. Ehkä kerran viikossa suunnilleen? Olen ajatellut, että se on normaalia kun ei tuon useammin tule?[/QUOTE]

Jos nielemisoire on uusi oire, niin kyllä se minusta on huolestuttavaa. Kerran viikossa on minusta useasti aikuiselta, jos aiemmin ei ole ollut taipumusta vetää vettä henkeen. Minulle käy niin ehkä muutaman kuukauden välein tai pari kertaa vuodessa.

Hermokipu on kova viiltävä tai pakottava kipu, johon ei vaikuta hierominen eikä tavalliset särkylääkkeet mitään. Hermokivun kyllä yleensä tunnistaa, se on sen verran tuskallista.

no hermokipuihin ainakin harvemmin noi särkylääkkeet auttaa.

mulla särkee "luut" ja vihloo, kipu on sellaista viiltävää, ja toisaalta sit sellaista kuin kuumeen noustessa, et koko käsi, ihoa myöden, on kosketusarka, ja jos joku tohon käteen silloin koskee, varsinkin jos hipaisee, mahassa asti tuntuu sellainen kuvottava olo.

tällä hetkellä kun toi hermovaurio (ilmeisesti arpeutunut hermo ) on taas noussut kädessä ylöspäin, on kipu tuolla kyynäyrpään yläpuolella ja kun siitä painaa, tuntuu paine sormissa asti.

kokeile kylmähauteita, joko kylmäpussia tai kylmägeeliä kipuihin, ne saattaa auttaa.

lääkärissä kannattaa käydä, ajoissa kun saa apua niin on helpompi hoitaa.

Minun äitini on ainakin muutaman vuosikymmenen vetänyt vähän väliä ruokaa ja vettä henkitorveen, joten siitä ei ole kukaan huolissaan, tutkimuksissa olisi kyllä voinut minusta silti joskus käydä että mikä vika siellä on ja voisiko sille tehdä jotakin. On tuskallista kuunnella sitä kakomista, kun hän kesken ruokailun joutuu lähtemään pöydästä.

[QUOTE="aapee";28491751]Just tuommoista hermokivun tyyppistä tää kipu on. Samanlaiselta kuulostaa, paitsi että iho ei sentään ole kosketusarka.[/QUOTE]

juu, ei mullakaan alkuun :D

onko sulla esim sormissa puutumista, paineen tunnetta? ja missä kohtaa kättä se kipu tuntuu?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28491706:
no hermokipuihin ainakin harvemmin noi särkylääkkeet auttaa.

mulla särkee "luut" ja vihloo, kipu on sellaista viiltävää, ja toisaalta sit sellaista kuin kuumeen noustessa, et koko käsi, ihoa myöden, on kosketusarka, ja jos joku tohon käteen silloin koskee, varsinkin jos hipaisee, mahassa asti tuntuu sellainen kuvottava olo.

tällä hetkellä kun toi hermovaurio (ilmeisesti arpeutunut hermo ) on taas noussut kädessä ylöspäin, on kipu tuolla kyynäyrpään yläpuolella ja kun siitä painaa, tuntuu paine sormissa asti.

kokeile kylmähauteita, joko kylmäpussia tai kylmägeeliä kipuihin, ne saattaa auttaa.

lääkärissä kannattaa käydä, ajoissa kun saa apua niin on helpompi hoitaa.

kuulostaa pahalta. Miten sä jakselet noiden kipujen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28491757:
juu, ei mullakaan alkuun :D

onko sulla esim sormissa puutumista, paineen tunnetta? ja missä kohtaa kättä se kipu tuntuu?

On kyllä. Kipu tuntuu olkapään ja ranteen välisellä alueella, mutta ei siis nivelissä. Siksi ajattelin että on lihassärkyä?

Mistä tämmöinen tulee? :O

[QUOTE="vieras";28491785]kuulostaa pahalta. Miten sä jakselet noiden kipujen kanssa?[/QUOTE]

no, onneks ne on välillä paremmat, mut sit kyllä pahemmatkin välillä.
vuos sitten leikattiin hermopinne kyynärpäästä, ja se auttoi, n 10kk pärjäsin ilman lääkkeitä, mut nyt taas pahassa kunnossa.
nyt on 3 viikkoa syöny lääkkeitä, mut ei noi ainakaan vielä tunnu auttavan, odottelen nyt aikaa ortopedille, ja kattoo sit nostetaanko lääkitystä vai meinaako et pitää uudestaan leikata.

[QUOTE="aapee";28491802]On kyllä. Kipu tuntuu olkapään ja ranteen välisellä alueella, mutta ei siis nivelissä. Siksi ajattelin että on lihassärkyä?

Mistä tämmöinen tulee? :O[/QUOTE]

hermo jumissa jossain, selässä, hartioissa tms
hyvällä säkällä hieronnalla ja jumppaamalla pääset tosta vaivasta.
et lääkäriin mars =)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28491812:
hermo jumissa jossain, selässä, hartioissa tms
hyvällä säkällä hieronnalla ja jumppaamalla pääset tosta vaivasta.
et lääkäriin mars =)

Tuo kuulostaakin ihan loogiselta. Mulla nimittäin yläselässä jossain on kohta, joka välillä tietyssä asennossa lähettää sähköiskumaisen kipuaallon koko kroppaan ja naksahtaa samalla. Samoin niskat on täysin jumissa. Alaselkä väsyy myös helposti ja vetää viiltävää kipua vasempaan jalkaan.

[QUOTE="aapee";28491834]Tuo kuulostaakin ihan loogiselta. Mulla nimittäin yläselässä jossain on kohta, joka välillä tietyssä asennossa lähettää sähköiskumaisen kipuaallon koko kroppaan ja naksahtaa samalla. Samoin niskat on täysin jumissa. Alaselkä väsyy myös helposti ja vetää viiltävää kipua vasempaan jalkaan.[/QUOTE]

juu, kuulostaa siltä et selkä on jumissa.
sieltä se kipu sit säteilee eteenpäin.Kannattaa etsiä jumppaohjeita nyt heti alkuun, ni auttaa varmasti.

mulla itselläni hermo oli/on jumissa kyynärpäässä, tuolla pikkurillin puolella, sitä ei oikein jumppaamalla tai muulla saanu hoidettua, kun hermo oli luiskahtanut kahden luun väliin, sieltä lääkäri sen kaivoi takaisin paikoilleen ja nyt sit luultavasti se on leikkauksen takia arpeutunut ja vaivaa edelleen.

[QUOTE="aapee";28491834]Tuo kuulostaakin ihan loogiselta. Mulla nimittäin yläselässä jossain on kohta, joka välillä tietyssä asennossa lähettää sähköiskumaisen kipuaallon koko kroppaan ja naksahtaa samalla. Samoin niskat on täysin jumissa. Alaselkä väsyy myös helposti ja vetää viiltävää kipua vasempaan jalkaan.[/QUOTE]

Kannattaa käydä ihan lääkärissä, jos on vaikka jotain instabiliteettia tai muuta rangassa. Fysioterapeutti olisi myös kova sana.

Särkee inhottavasti käsivarsia, tätä ollut ennenkin eikä tähän auta särkylääkkeet. Mistä tää voi johtua? Pelottaa että mulla on joku ms-tauti tai vastaava, kun muutakin outoa välillä on. Saatan esim. "unohtaa" miten nielaistaan ja vedän juomaa/sylkeä/ruokaa henkitorveen :(

Jospa kävisit lääkärissä ja pyytäisit ottamaan verikokeet mahdollisen kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Lihaskivut ja nielaisut "väärään henkeen" ovat vajaatoiminnan oireita. Toki kyseessä voi olla muutakin.

Yhteistyössä