mistä johtuu jos joku ihminen ei ymmärrä mistä oma vihan tunne johtuu tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milky"

Vieras
siis puhutaan nyt pariskunnasta jossa mies tuntee vihaa, eikä osaa sanoa että miksi.

lisäksi minua ihmetyttää hyvin suuresti se että hän ei erota toisistaan kahta asiaa sitä vihan tunnetta ja sitä vihaako oikeesti.

siis jos hänelle suuttuu jostain mitä hän tekee se tarkottaa hänen mielestään sitä että minä vihaan häntä! vaikka en vihaa vaan olen vihainen.

mikä vaivaa ihmistä joka ei tunnu ymmärtävän tunteita ja niiden syntymistä yhtään?

puhutaan kuiteski n.30v miehestä..

Kaikki ihmiset eivät ole oppineet erottelemaan tunteita. En tiedä voiko sitä opetella.

Aika huono lähde, mut voisko olla kyse tästä http://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksitymia

[QUOTE="vieras";28487104]Kaikki ihmiset eivät ole oppineet erottelemaan tunteita. En tiedä voiko sitä opetella.

Aika huono lähde, mut voisko olla kyse tästä Aleksitymia – Wikipedia[/QUOTE]

no kaikki tuo ainakin pitää paikkaansa.

mit tälläisen ihmisen kanssa sitten pitäisi tehdä, mietin että voinko minä auttaa häntä..en tosin halua alkaa nimeämään hänen tunteitaan hänelel itselleen(sitäpaitsi vaikka olisinkin oikeassa niin hän on vissiin periaatteestakin sitä vastaan että ottais huomioon mun mielipiteen asiassa)

[QUOTE="vieras";28487159]Ei kuulosta siltä, että olette toisillenne hyviä seurustelukumppaneita nyt.[/QUOTE]

no voiko sellaiselle ihmiselle joka ei käsittele tunteita,ei vastaanota tunteita,eikä kykene erottamaan esim just vihaamista siitä että on vihainen jostain, joku olla hyvä seurustelukumppani? toinen samanlainen?

[QUOTE="milky";28487170]no voiko sellaiselle ihmiselle joka ei käsittele tunteita,ei vastaanota tunteita,eikä kykene erottamaan esim just vihaamista siitä että on vihainen jostain, joku olla hyvä seurustelukumppani? toinen samanlainen?[/QUOTE]

Jonkinverran toista voi opettaa tunnistamaan omia tunteitaan olemalla itse selkeä ilmaistessaan sitä mitä itse missäkin tilanteessa tuntee. Olen sinulle vihainen, koska... , tunnen itseni pettyneeksi, kun et kuunellut ja... jne.
Jos taas toinen ei kykene näyttämään omia tunteitaan olenkaan, voi "opettaminen" olla hankalampaa. Ihminen joka ei kykene tunteitaan näyttämään ei niitä kykene myöskään vastaanottamaan ja ennen omien tunteiden tunnistamista tunteiden vastaanottamista on turha opettaa.

Jonkinverran toista voi opettaa tunnistamaan omia tunteitaan olemalla itse selkeä ilmaistessaan sitä mitä itse missäkin tilanteessa tuntee. Olen sinulle vihainen, koska... , tunnen itseni pettyneeksi, kun et kuunellut ja... jne.
Jos taas toinen ei kykene näyttämään omia tunteitaan olenkaan, voi "opettaminen" olla hankalampaa. Ihminen joka ei kykene tunteitaan näyttämään ei niitä kykene myöskään vastaanottamaan ja ennen omien tunteiden tunnistamista tunteiden vastaanottamista on turha opettaa.

tuo on totta hän ei vastaanota tunteita,ei pysty puhuu niistä.. en tiedä onko niitä edes

[QUOTE="vieras";28493735]Mikä syy sitten olla yhdessä?[/QUOTE]

no minä rakastan miestä, ja haluan rakastaa.. meillä on myös yhteinen lapsi.

minusta siinä on riittävästi syytä.

mun mies kyl halaa ja pitää kädestä kiinni ja pussaa.mutta mitään kielteisiä tunteita ei pysty vastaanottaa ja silloin tuntuu että hän on tunteeton.. taitaa olla vaan niin pitkään kestänyt se ettei voida puhua tunteista eikä ongelmista että tilanne on kriisiytynyt sen takia

miehestä en ota selvää tietyt teot puhuu sen puolesta että välittää toiset taas tuntuu siltä että hän on tunnekylmä.joka tapauksessa tunteista puhuminen ei suju,ei ollenkaan,ei koskaan.

Eivät kaikki ole sellaisia, että jauhaisivatkaan tunteista. Kannattaa silloin pitää käytännönläheisempänä tunnekeskustelut tai siis sellaisia ei kannata olla ollenkaan, vaan muun lomassa puhuu. Eikä mitään vuodatuksia, johon on vaikea sanoakaan mitään, jos on erilainen itse. Ota vastaan miehen tapa näyttää välittämistä, fyysinen kosketus, teot ja arvosta niitä. Näytä itse välittämistä myös samoin.

Yhteistyössä