Mistä johtuu että joskus alkoholi menee päähän ihan pienestäkin, joskus ei millään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä alan pikkuhiljaa uskomaan johonkin biorytmeihin tai muihin hörhöhommiin.

Viime viikonloppuna olisi ollut vapaa viikonloppu, lähdin kaverilleni ja yritin juoda olutta kun kaverikin otti, siitä ei tullut mitään kun se ei mennyt päähän ei sitten millään.!
Vaikka olin nukkunut edellisenä yönä tosi huonosti, herännyt klo7, tehnyt koko päivän töitä, siivosin vielä kotonakin. Olin syönytkin huonosti. Silti ei tuntunut yhtään missään, vaikka litkin 6 kaljaa ja 2 lasillista viiniä.
Olin ihan kuin selvin päin, käytiin saunassa, lähdin sit kotiin nukkumaan.

Edellisellä kerralla kun join yhtään mitään, olin nukkunut varmaan 9 tuntia. Olin vaan maannut koko päivän, syönyt just tuntia- paria ennen mahani täyteen. Otin vaan pari lasillista mietoa valkkaria ja olinkin, yllättäen siitä jo melkoisen hiprakassa.

Ihan älytöntä :0

tuota minäkin oon miettyny, aika jännä kyllä ja joskus jopa ärsyttää :D mutta oon huomannu että menkkojen aikaan ei tarvi ottaa ku iha vähä nii johan tuntuu päässä tai sitte riippuu niin fiiliksistä ja seurastaki :)

Hormonitoiminta vaikuttaa naisella, tietty vaihe kierrosta, niin känniin ei tuu sitten niin millään.
Myös nautittu ruoka kuulemma vaikuttaa, jos syö sellaista, mikä vilkastuttaa ruoan imeytymistä, niin alkoholikin lähtee reippaammin liikkeelle, ja jos ruoassa on runsaasti esimerkiksi oliiviöljyä, niin ei se alkoholi imeydy.

Ja tohtori.fi-sivusto vinkkaa, että keinotekoiset makeutusaineet nopeuttaisivat alkoholin imeytymistä.
Keinotekoiset makeutusaineet nopeuttavat alkoholin imeytymistä - Uutisia ravinnosta - Ravinto - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi

Yhteistyössä