Mistä ja miten saisi uusia ystäviä/kavereita itselle ja lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt sitten pitäisi tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt sitten pitäisi tehdä

Vieras
Mietin vain, miten se oikein onnistuu kun minulta se ei vain onnistu. Olen ihan tavallinen tyyppi, töissä käyvä 6-vuotiaan tytön äiti. Kyllä on monen kanssa ollut puhetta, että tuodaan ja viedään lapsia toisillemme leikkimään mutta aina se vain olen minä, joka yhteyttä ottaa ja olemme ikäänkuin se toinen vaihtoehto. Kaikilla tuntuu olevan lähipiirissä sen verran säpinää, että mitään ylimääräistä ei kaivata.

Harrastuksia on mutta sieltäkään ei ketään tartu mukaan, aikuiset yleensä vain mököttävät omissa oloissaan kun lapset harrastaa. Monella on vielä se toinen tai kolmaskin lapsi, mies ja koira hoidettavana, että ei kai siinä sitten enempää kaivatakaan. Toista se on näin kahden elävällä.

Tuntuu niin siltä, että elämä valuu aivan hukkaan kun ei ole ketään luottoystävää, eikä edes leikkikaveria lapselle. Tai no on, n. 1 kerta kahdessa kuukausessa mutta se ei oikein riitä.

No höh! Vähän samat tunnelmat, muutettiin kesällä ja varsinkin lasten kaverit jäi sinne tai muutti samoihin aikoihin vielä pidemmälle. Itse menin takas töihin ja niin se vaan on, että on uskomattoman vaikea päästä leikkikaveripiireihin, kun ei ihan naapurissa asu lapsia... Ja kyllä se ajan puutekin ja omat epäsäännölliset työt rajaa ystävien näkemistä.

Ap, onko sun lapsi eskarissa? Mitä jos lapsi kutsuisi muutaman kaverin sieltä teille pikkujouluihin ja ottaisivat äitinsä mukaan? Lapset saisivat leikkiä yhdessä ja äidit tutustua toisiinsa.

Voih, jos asuttais lähekkäin niin me voitaisiin nähdä useamman kerran kuukaudessa.

Mutta suomi on iso, ja pääkaupunkiseutukin on valtava, joten miten sattuukin aina käymään niin että tutustuu ns. "vääriin" tyyppeihin. Siis juuri niihin jotka eivät tarvitse ystäviä. Itse tarvitsen. Ja lapsikin tarvitsee.

Oletteko kokeilleet lapsellekaveri.fi sivustoa. Ainakin isommilla paikkakunnilla on mukana jo kivasti perheitä ja kaikkia yhdiostää juuri se, että olisi kiva saada uusia kavereita lapsille tai miksei koko perheelle.

Ei ole mainos, itse olen mukana ja vasta tutustumisasteella sivustoon, mutta täytyy katsoa löytyykö sieltä uusia tuttavia

Moi.

Sama juttu täällä. Olemme 3-henkinen perhe ItäVantaalta. Perheystäviä ei oikein löydä mistään ja poika 6v kaipaa kavereita kovasti. Eskarissa on kavereita, mutta yleensä me aina kysytään kavereita meille, harvemmin toisinpäin. Harrastuksista ei oikein ole kavereita löytynyt jotka voisi tulla kotiin leikkimään. Kaikilla on sisaruksia, serkkuja, naapurissa kavereita y.m

Yhteistyössä