Mistä ihmeestä te löydätte sänkyjä/patjoja lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sänkyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sänkyä

Vieras
Kävin tänään vähän huonekaluliikkeissa (Asko/Sotka/Jyks/Kruunukaluste/Masku/Unikulma) etsimässä lapselle (5v) sänkyä/patjaa.

Valikoima oli lähes olematon ja kaikki tarjolla olevat patjat olisi vaahtomuovia (öyks!).
Useimmissa liikkeissa ei ollut kuin tasan yksi lasten sänky tai ei ollekaan.

Mistä te ostatte lapsellenne sängyn ja millaisen patjan te ostatte siihen?

Ihmeellistä, kun aikuisille sängyjä on tarjolla sadoittain ja hinnat ihan pilvissä 5000- 25 000e, mutta sit lapsille on tarjolla vain 25e kämänen vaahtomuovipatja.

Mitä se haittaa vaikka olisi vaahtomuovipatja? Itse olen nukkunut sellaisella koko ikäni, enkä ole huomannut asiassa mitään negatiivista.

Niin ja hankkikaa ihmeessä sille 5v:lle normaalipituinen sänky, niin ei tarvitse hankkia uutta vielä sittenkään, kun lapsi on teini-iässä.

Poika sai viisivuotiaana stemmasta parvisängy, joka on 90 cm leveä. Siinä on 10cm paksu vaahtomuovipatja, joka on lapsen itsensä mukaan hyvä nukkua. Patjan arvo oli 80€.

Mitä se haittaa vaikka olisi vaahtomuovipatja? Itse olen nukkunut sellaisella koko ikäni, enkä ole huomannut asiassa mitään negatiivista.

Niin ja hankkikaa ihmeessä sille 5v:lle normaalipituinen sänky, niin ei tarvitse hankkia uutta vielä sittenkään, kun lapsi on teini-iässä.

Ikävä kyllä lapsi vielä pyörii sängyssä niin paljon, että siinä pitää olla laidat. Kierämissämme kaupoissa oli tarjolla vain runkosänkyjä ilman mitään laitoja.

Emme voi ostaa vaahtomuovipatjaa, koska itse olen allerginen muoville, enkä halua sitä lähelle sänkyäni enkä lapselle. Myöskään vaahtokumia ei suositella allergiselle.

Ikävä kyllä lapsi vielä pyörii sängyssä niin paljon, että siinä pitää olla laidat. Kierämissämme kaupoissa oli tarjolla vain runkosänkyjä ilman mitään laitoja.

Emme voi ostaa vaahtomuovipatjaa, koska itse olen allerginen muoville, enkä halua sitä lähelle sänkyäni enkä lapselle. Myöskään vaahtokumia ei suositella allergiselle.

Allerginen muoville? Miten pystyt elämään nyky-yhteiskunnassa tuollaisen allergian kanssa?

Askosta ostin tänään. Lapsella 2v on nyt täyspitkä (200cm) ja 90cm leveä sänky. Sain 550€:n patjan ja petarin alle kolmeensataan kun on tarjouksia.

Muovien pehmittimet aiheuttavat allergiaa ja astmaa
Ftalaatit ovat ryhmä kemiallisia aineita joita ennen kaikkea käytetään pehmittiminä PVC-muovissa.
Niiden käyttö meidän jokapäiväisessä ympäristössämme on lisääntynyt dramaattisesti kuluneiden vuosikymmenien aikana. Samaan aikaan niin astmaa kuin allergioitakin on todettu länsimaissa yhä enemmän.

Ftalaatteja on kaikkialla, kodeissa, päiväkodeissa, kouluissa ja työpaikoilla.
Niitä on leluissa, kosmetiikassa, pesuaineissa ja pinta-materiaaleissa: esimerkiksi muovimatoissa.
Eniten ftalaatteja käytetään muovien pehmittiminä.
Ne liukenevat tuotteista ja jätteistä, leviävät ilman mukana ympäri maailman ja kulkeutuvat ihmisiin. Niitä on löydetty jopa kalasta ja meijerituotteista - sekä äidinmaidosta.

Ikeassa on hyvä valikoima lastensänkykä, samoin monessa huonekalunettikaupassa. Esim veken kaluste tai on24
Lapsen patjan on hyvä olla Jämäkkä ja vaahtomuovi on siihen tarkoitukseen hyvä mutta myydäänhän nouta jousipatjoja lapsillekin.

Yhteistyössä