Mistä ihmeestä sitä löytäis ystäviä? Ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiinu"

Vieras
Olen tosi yksinäinen. Muutettiin miehen kanssa uudelle paikkakunnalle eikä tunneta ketään. Molemmat ollaan työelämässä (minä vielä jonkin aikaa, olen 14vk raskaana). Kaverit jäi toiselle paikkakunnalle ja ikävä on... Miten aikuiset, 3-kymppiset ihmiset sitten oikeen löytää uusia kavereita? Heittäkää ideoita ilmaan jos vaan tulee jotain mieleen? :)

Kaipaan tosi paljon semmoista ystävää jonka kanssa jakaa näitä perinteisiä "naisten juttuja". Ja nyt kun olen raskaana ekaa kertaa niin tietty vertaistukikin olis ihan kullan arvoista.. Tuntuu välillä tosi yksinäiseltä kun ei ole ketään kelle soittaa vaikka että lähdetkö kahville...

Niin ja työpaikkani on tosiaan miesvaltainen, lähes pelkkiä miehiä täällä ja muutama minua aika paljon vanhempi nainen...

Neuvolasta, perhekerhosta, äitiysvalmennuksesta, työpaikalta, naapurista, harrastuksen parista. Äläkä suotta pelkää vanhempaa naista. Hänellä voi olla hyvin paljon annettavaa sinulle ja sinulla hänelle.

Avoimet päiväkodit, perhekerhot ja synnytysvalmennus (ryhmä kokoontuu yleensä myös vauvojen synnyttyä ja meillä lapset jo 4 ja 2, niin vieläkin nähdään porukalla noiden vanhempien ja lasten kanssa).

Tosin nämä vasta, kun lapsi on jo syntynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Älä nyt ikää katso;25924895:
Ei se ikä voi olla esteenä. Itselläni on tosi hyvänä ystävä äitini ikäinen nainen eli 60-v.

No kyllä se minusta on yksi edellytys ystävyydelle, että on jotain yhteistä jaettavaa.

[QUOTE="vieras";25924894]Miten neuvolasta saa ystäviä? :D[/QUOTE]

Mene neuvola-ajalle hyvissä ajoin. Ala jutella odotustilassa olen ihmisen kanssa. Kerro että olet juuri muuttanut ja että missä täällä on kahviloita, kirpputoreja, pilkkimispaikka, lenkkipolku tms. sinua kiinnostava asia eli tee tikusta asiaa.

Kukaan ei voi tietää mihin neuvolakeskustelu päättyy. Ehkä olet parin päivän päästä kirpparilla tai lenkillä kanssakeskustelijasi kanssa.

Sama ongelma täälläkin.. Tosin olen lapseton. Muutimme myös uudelle paikkakunnalle (tai mieheni on täältä kotoisin, mutta minä olen ihan uudessa paikassa kaukana "kotoa"). Miehen avulla toki olen tutustunut joihinkin ihmisiin, mutta lähinnä miehiin.. Olisi mukava saada omiakin ystäviä. Työpaikalla on kyllä mukavia ihmisiä, mutta en ole niin läheiseksi päässyt, että työajan ulkopuolella tekemisissä olisimme..

Mene neuvola-ajalle hyvissä ajoin. Ala jutella odotustilassa olen ihmisen kanssa. Kerro että olet juuri muuttanut ja että missä täällä on kahviloita, kirpputoreja, pilkkimispaikka, lenkkipolku tms. sinua kiinnostava asia eli tee tikusta asiaa.

Kukaan ei voi tietää mihin neuvolakeskustelu päättyy. Ehkä olet parin päivän päästä kirpparilla tai lenkillä kanssakeskustelijasi kanssa.

Tai sitten voit ihan sanoa sille omalle terveydenhoitajallesi, että kaipaat samanhenkistä seuraa etkä oikein tunne vielä ketään. Ties vaikka hänellä olisi toinenkin äiti-asiakas samassa tilanteessa ja hän voisi saattaa teidät yhteen. Tai muuten vaan järjestää tapaamisia muiden odottajien kanssa. Ainakin meidän neuvolassa toimitaan juuri näin, se vertaistuki kun on todettu ihan hurjan tärkeäksi odotus- ja erityisesti vauva-aikana!

[QUOTE="mä";25924925]Harrastatko jotain? Täältä netistä löytää myös jos hyvä säkä käy. Itse löysin paljon uusia ystäviä koiraharrastusten kautta.[/QUOTE]

Harrastan lenkkeilyä ja käyn kuntosalilla jumpassa. Tuntuu vain että tässä melko pienessä kaupungissa on vaikea tutustua ihmisiin...

[QUOTE="Kiti";25924931]Sama ongelma täälläkin.. Tosin olen lapseton. Muutimme myös uudelle paikkakunnalle (tai mieheni on täältä kotoisin, mutta minä olen ihan uudessa paikassa kaukana "kotoa"). Miehen avulla toki olen tutustunut joihinkin ihmisiin, mutta lähinnä miehiin.. Olisi mukava saada omiakin ystäviä. Työpaikalla on kyllä mukavia ihmisiä, mutta en ole niin läheiseksi päässyt, että työajan ulkopuolella tekemisissä olisimme..[/QUOTE]

Harrastusympyrät? Ala vilkkaasti harrastaa jotain ja sieltä löytyy hyvin samanhenkistä seuraa.

Harrastan lenkkeilyä ja käyn kuntosalilla jumpassa. Tuntuu vain että tässä melko pienessä kaupungissa on vaikea tutustua ihmisiin...

Tuntemus on tuntemus ja sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä totuuden kanssa, ellet itse tee tästä asenteesta päähänpinttymää.
Hiilaudu MLL:n väen suuntaan ja ala käydä heidän jutuissaan jo odotusaikana?

[QUOTE="vieras";25924949]Harrastusympyrät? Ala vilkkaasti harrastaa jotain ja sieltä löytyy hyvin samanhenkistä seuraa.[/QUOTE]

Täytyisi keksiä joku mukava harrastus, jonka tiimoilta voisin löytää uusia tuttavuuksia.

[QUOTE="Kotiäiti";25924932]Tai sitten voit ihan sanoa sille omalle terveydenhoitajallesi, että kaipaat samanhenkistä seuraa etkä oikein tunne vielä ketään. Ties vaikka hänellä olisi toinenkin äiti-asiakas samassa tilanteessa ja hän voisi saattaa teidät yhteen. Tai muuten vaan järjestää tapaamisia muiden odottajien kanssa. Ainakin meidän neuvolassa toimitaan juuri näin, se vertaistuki kun on todettu ihan hurjan tärkeäksi odotus- ja erityisesti vauva-aikana![/QUOTE]

Hei tämähän onkin hyvä idea! Kiitos :) Otankin seuraavan kerran asian puheeksi kun tapaan terveydenhoitajan kahden viikon päästä. Kiitos vielä vinkistä!

[QUOTE="vieras";25924894]Miten neuvolasta saa ystäviä? :D[/QUOTE]

Mun neuvolan täti kysyi saako antaa mun numeron yhdelle toiselle äidille jolla ei ystäviä. Sit se toimi meidän matchmakerinä :D

Tuo neuvolajuttu oli hyvä pointti. Ystävystyin, lapsemme syntyivät kahden päivän erolla ja menivät samaan eskariinkin.

Yhteistyössä