Mistä hyviä äitiysvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neiti"

Vieras
Asun suht isossa kaupungissa, mutta kunnollisia äitiysvaatteita ei tunnu löytyvän. Kokeiltu on mm. H&M Mama-mallisto, Mamalicious, Lindexin äitiysvaatteet jne.

Joka paikka on täynnä trikoolumppuja ja verkkareita. Mistä työssäkäyvä raskaanaoleva saa kunnolliset ja siistit toimistoon kelpaavat työvaatteet? Netistä tilasin muutamia vaatteita, mutta nekin olivat väärää kokoa (=ulkomaan nettikauppojen senttimitat vissiin mitä sattuu).

Haluaisin laadukkaita vaatteita, ei trikoota tai ohutta puuvillaa. Napakoita ja nättejä tunikoita ja paitoja. En välttämättä kauluspaitoja, vaan muuten siistejä toimistovaatteita. Myös mekot/kietaisumekot sopisivat.

Laitoin tonne isokokoisia äitiysvaatteita kyselevällekin juttua missymomista, kannattaa vilkaista niiden nettikauppaa. Mulla on vaan yhdet sammarit sieltä, mut niillä on aika iso valikoima muutakin --> missymom.fi

Ai niin, on suomalaisia vaatteita ja mä ainakin laitoin niille mittoja niin sain passelit housut kerralla. :-D

Itse olen ainakin toistaiseksi pärjännyt ihan normivaatteilla, olen vain ostanut kokoa tai paria isompaa. Muoti suosii parhaillaan raskaana olevia, eli ihan normaalikaupoista löytää tarpeeksi väljiä tunikoita, paitoja ja neuleita. Housut ovat ainoat, mitkä minulla tällä hetkellä (RV30) ovat äitiysmallistosta.

Joo kyllähän normivaatteet mahtuu, mutta ei ne näteiltä näytä. Lähinnä näyttää siltä, että on kerännyt n. 20 kg ylimääräistä painoa yhtäkkiä mahan seutuville. Myös paidat ym. saattaa näyttää täysin muodottomilta tai kuviot venyä. Tahtoisin nättejä vaatteita, en säkkejä...

Joo kyllähän normivaatteet mahtuu, mutta ei ne näteiltä näytä. Lähinnä näyttää siltä, että on kerännyt n. 20 kg ylimääräistä painoa yhtäkkiä mahan seutuville. Myös paidat ym. saattaa näyttää täysin muodottomilta tai kuviot venyä. Tahtoisin nättejä vaatteita, en säkkejä...

Mutta nykyvaatteissahan on ihan samoja elementtejä kuin ns. äitiysmuodissa: empirelinjaa, pikku boleroita, pitkiä toppeja ja ylisuuria villatakkeja. Jos valitsee omalle vartalolle sopivimmat mallit ja vähän normaalia isommat koot ja silti näyttää venähtäneeltä/lössähtäneeltä, niin tuskin äitiysvaatteet sen kummemmin tilannetta pelastavat.

Itse pukeuduin töissä melko casual-tyyliin. (jäin juuri äitiyslomalle) Mulla on ollut koko odotusaikana äitiysvaatteita tasan kolmet housut, joista yhdet olivat verkkarit. Enimmäkseen olen pitänyt väljiä mekkoja, tunikoita, pitkiä villatakkeja ja näyttäviä huiveja. Töissä olen käyttänyt paljon Gantia, Tommy Hilfigeriä ja Philosophy Blues Originalia. Kaikilla näillä oli viime vuoden mallistoissaan paljon empirelinjaa.

Omasta vaatekaapistaankin voi tehdä yllättäviä löytöjä. Välillä olen pitänyt omia normikokoisia paitapuseroita pitkän topin kanssa napittamatta, ja normaalisti polven alapuolelle yltäviä tweed-hameita vatsan päälle nostettuina "mini"versioina. Ei meidän työpaikalla kukaan tule kurkkimaan paidan/villatakin alle.

Joo-o, ei se normaaleidenkaan vaatteiden ostaminen niin helppoa ole, jos haluaa vartalolleen sopivaa. Kun ei ole mallivartalo, on sitä vaikeampi pukea. Suppeat äitiysmallistot eivät yhtään auta tähän ongelmaan, varsinkin kun vaatteiden laatu on vielä surkea. Kukakohan tarttuisi tähänkin ongelmaan ja alkaisi myydä jotain muuta kuin trikoota odottaville?

Netistä löytyy hyvinkin valikoimaa ja Helsinkiin on tullut myös uusi hyvä kauppa Lapsenpäästäjän Puoti- tiedoksi vaan kaikille pääaupunkiseudun odottajille. Niillä on myös verkkokauppa. Laaja valikoima ja kauniita vaatteita:) Olen tänä kesänä kaasona ja olin ihan varma,että näin raskaana ollessani en löydä mitään kaunista ja juhlavaa. Tuolta löysin!

Yhteistyössä