Mistä harsoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöljä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöljä

Vieras
Minä pöljä esikoisen odottaja kysyisin teiltä viisaammilta että mistä olette ostaneet harsoa? Saako sitä kangaskaupasta metritavarana vai mistä??? Ihan tyhmä olen näissä asioissa eikä oikein kehtaa kysyä näin ""ilmiselvää"" asiaa kavereilta... Kiitos jos joku viitsii minua valistaa...

Kätevin (ja jopa aika halpa) vaihtoehto on ostaa Anttilasta. Kulkevat vauvaliinojen nimellä ja yhdessä paketissa on 12 harsoa (suunnilleen samankokoisia kuin ä-pakkauksessa) ja hinta 9,90 €. Nuo ovat laadultaan tosi hyviä, eivät rispaannu reunoista. Kannattaa pestä ainakin 2 kertaa ennen käyttöä niin imukyky on parempi.

Kuten mainitsitkin, niin kangaskaupasta (ainakin Eurokankaat pääkaupunkiseudulla) saa harsoa metritavarana. Hintaa ja leveyttä en nyt muista. Veikkaisin, että edellisen vastaajan mainitsema Anttilan versio tulee halvemmaksi.

Jos vaipaksi ajattelit, niin en suosittele tuota Anttilan harsoa, parempia ja imukykyisempiä löytyy esim. Ruskovillalta ja kestovaippakaupoista. Pukluräteiksi nuo Anttilan harsot kelpaavat kyllä.

Siis puklupyyhkeeksi ajattelin kun olen kokeneemmilta kuullut että ovat pehmoisempia ja kevyempiä käyttää ja kantaa mukana kuin pyyhkeet... Tiedä sitten... Niitä ilmeisesti tulee pari äitiyspakkauksenkin mukana??? Kaippa sitä sitten näkee käytössä mikä on parasta.

Harsoja olen käyttänyt mm.

- puklujen pyyhintään
- imettäessä näkösuojana
- valuvan maidon pyyhkimiseen
- vauvan leuan alla ruokalappuna imettäessä ja soseita syödessä
- kylvyn jälkeen taputellut harsolla korvantaustat ja kasvot ym. pikkupaikat kuiviksi
- pyllyn kuivaukseen kakkapesun jälkeen
- vaunuissa aurinkosuojana
- päänalusena sängyssä ja vaunuissa
- unirättinä
- isompana ruokaillessa sotkujen siivoukseen

Eli monta käyttötapaa, perinteisin tietysti se harsosta taiteltu vaippa. Harson etu muihin ""rätteihin"" verrattuna on se, että kun niitä hankkii paljon, on aina puhdas ja kuiva harso käytettävissä, ne eivät vie paljon tilaa, ovat kevyitä, pehmeitä, imukykyisiä ja kuivuvat ennätysnopeasti missä vain. Parhaimmillaan/pahimmillaan meillä meni kymmenenkin harsoa päivässä kun vauva puklaili paljon. Ja isomman pulautuksen jälkeen riepu meni kyllä suoraan pesuun, haisee sen verran kamalalle se vatsassa käynyt maito. Paperin tai paksumpien pyyhkeiden kanssa sählääminen olisi ollut hankalaa. Ohuella harsolla saa myös vauvan kuivattua tarkemmin kuin paksummalla pyyhkeellä.

Äitiyspakkauksessa tulee 5 harsoa, meillä ne oli pyhitetty pyllypyyhkeiksi kun ovat hieman erinäköisiä kuin kaupan harsot, erottuvat siis muista.

Perusharsoista edullisimmat taitaa löytyy Anttilasta /Kodin1, mutta löytyy myös lastentarvikeliikkeistä. Ja jos haluaa erotella pukluharsot muista harsoista, niin kuvioharsot ovat myös kivoja, tosin kalliimpia kuin tavalliset, mutta niinhän kaikki erikoisemmat yleensä ovatkin.

Niin sitä vielä piti sanoa, että itse tilasin kuviolliset harsot netistä. Jotku ovat kirjoittaneet että Helsingin stockmannilla olisi myös, mutta silloin kun itse kävin niin ei ollut, mutta onneksi netistäkin löytyy. Aikoinaan tilasin villapeput nettikaupasta, mutta olen nähnyt myös näissä parissa liikkeessä myös eli tässä linkit:

http://www.anselmiina.fi
http://www.meandmama.fi
http://www.villapeppu.fi

Yhteistyössä