Mistä halvat kuravaatteet lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapseni on menossa päiväkotiin ja sinne pitää viedä kurahousut ja sadetakki. Sellaiset Rukka-merkkiset löytyy jo kotoa, mut toiset tarvittais kun kävellen mennään ja aikaa menee n 10-15 min. Tänään satoi aamulla kaatamalla ja lapsen haalari kastui ihan märäksi jo sen vartin aikana. Puku on vedenpitävä, mut ei se näköjään mitä tahansa kestä. En jaksaisi alkaa kuljettaa sadevaatteita päiväkodista kotiin päin joka päivä varmuuden vuoksi, joten ajattelin ostaa jotkut halvat varusteet, joita voi käyttää hoitoon kulkiessa ja iltaisin kotona. Mistä siis halvalla kurahousut ja -takki?

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Mä ostin kirppikseltä housut 2 e ja takin muistaaksni samaan hintaan. PItää vaan olla tuuria että löytyy. Nuo oli lähetyskirppikseltä, siellä on halpaa.

No olipa halvat! Harmi kun mä en ole koskaa noin halvalla löytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja katja:
Etolasta ainakin täällä Turussa!

mitä merkkiä ja mitä maksaa? Olis Turun Etola suht lähellä nimittäin.

Kävin kurkkaamassa, mutta ei ne ole mitään merkkiä =) joku "kids" siinä lapussa tais lukea. En muista mitä maksaa, mutta ainakin vähemmän kuin Rukka!

Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Minkä merkkinen haalari? Mietin vaan, että joutuuko tässä itekin sadetakki kauppaan...

Lassietecin haalari. Saumoja ei ilmeisesti ole teipattu, koska niiden kohdalta kastuu läpi, jos on oikein märkää. Ja vaikkei kastuisikaan, niin haalari ei ehdi kuivua ennen päiväkodin aamu-ulkoilua. Lapsen on ikävä pukea kylmännihkeä haalari päälleen ulkoilun ajaksi ja siihen päälle vielä tungetaan päiväkodissa kurahousut. Kuivauskaappiakaan haalari ei kestä, enkä tiedä laittaisiko pk:n henkilökunta edes yhtä haalaria sinne aamulla. Monet muut varmaan kulkee autolla hoitomatkat, mut meillä ei onnistu läheskään joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Joskus olen kiertänyt saman ongelman ostamalla kotiin seuraavaa kokoa olevat rukka-sadevaatteet. Niitä pystyy kuitenkin matkan ajan käyttämään.

Sekin on käynyt mielessä. Mietin vaan, että onkohan 110 cm kurahoustu tosi isot n metrin pituiselle 3-vuotiaalle?

Mä ostin halvat kurahousut ja ne hajos oikeesti viikossa. Siis ne maksoi jotain 6 euroa. Ostin kuitenkin vapaa valinnasta sellasen n 20? maksaneen takin ja housut,jotka kestäneet tosi hyvin. Takki on jopa lämmin eikä puku ole mistään kulunut vaikka vuoden ollut käytössä ja nyt jo seuraavalla käytössä

Minkä merkkinen haalari? Mietin vaan, että joutuuko tässä itekin sadetakki kauppaan...

Lassietecin haalari. Saumoja ei ilmeisesti ole teipattu, koska niiden kohdalta kastuu läpi, jos on oikein märkää. Ja vaikkei kastuisikaan, niin haalari ei ehdi kuivua ennen päiväkodin aamu-ulkoilua. Lapsen on ikävä pukea kylmännihkeä haalari päälleen ulkoilun ajaksi ja siihen päälle vielä tungetaan päiväkodissa kurahousut. Kuivauskaappiakaan haalari ei kestä, enkä tiedä laittaisiko pk:n henkilökunta edes yhtä haalaria sinne aamulla. Monet muut varmaan kulkee autolla hoitomatkat, mut meillä ei onnistu läheskään joka päivä.

Minä olen kyllä ajatellut niin, että jos aurinkoisella ja tuulisella kelillä haalarilla voi olla ulkona, niin se kyllä kestää kuivauskaapissa matalassa lämpötilassa. Eihän siinä ole mitään eroa. Kuumat lämpötilat ovat asia erikseen.

Joskus olen kiertänyt saman ongelman ostamalla kotiin seuraavaa kokoa olevat rukka-sadevaatteet. Niitä pystyy kuitenkin matkan ajan käyttämään.

Sekin on käynyt mielessä. Mietin vaan, että onkohan 110 cm kurahousut tosi isot n metrin pituiselle 3-vuotiaalle?

Liian isot leikeissä käytettäväksi, mutta kyllä niillä lyhyen matkan kävelee tai rattaissa tai pyörän tarakalla istuu. Kirpparilta löytyi aikoinaan sadeviitta (kammottava oranssi hirvitys) ja sitäkin olen käyttänyt lyhyillä matkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammari:
Mä ostin halvat kurahousut ja ne hajos oikeesti viikossa. Siis ne maksoi jotain 6 euroa. Ostin kuitenkin vapaa valinnasta sellasen n 20? maksaneen takin ja housut,jotka kestäneet tosi hyvin. Takki on jopa lämmin eikä puku ole mistään kulunut vaikka vuoden ollut käytössä ja nyt jo seuraavalla käytössä

Minusta ne vapaavalinnan kuravaatteet eivät vaan ole yhtä hyvän mallisia kuin rukat. (liittyy tähän kasvunvara juttuun =) )

Sekin on käynyt mielessä. Mietin vaan, että onkohan 110 cm kurahoustu tosi isot n metrin pituiselle 3-vuotiaalle?

Hankalat ne ainakin on,joutuu käärimään ylös ja sitten ne on jatkuvasti kengän alla,jolloin puolestaan kuluvat herkästi puhki

Minusta ne vapaavalinnan kuravaatteet eivät vaan ole yhtä hyvän mallisia kuin rukat. (liittyy tähän kasvunvara juttuun =) )

Mä taas en osta rukkaa,koska ne vaatteet jäävät päiväkotiin. Rukka-vaatteilla on tapana ottaa jalat alleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Minä olen kyllä ajatellut niin, että jos aurinkoisella ja tuulisella kelillä haalarilla voi olla ulkona, niin se kyllä kestää kuivauskaapissa matalassa lämpötilassa. Eihän siinä ole mitään eroa. Kuumat lämpötilat ovat asia
erikseen.

En kyllä uskalla tuota haalaria mihinkään kuivauskaappiin laittaa. Pesuohjeessa on rumpukuivaus kokonaan kielletty, vaikka meidänkin rummussa olisi hellävarainen ohjelma.

No hyvä tieto tämäkin. Mietin, et kannattaisko tosiaan ostaa yhtä kokoa isommat Rukan kurahousut vai uskaltaako turvautua johonkin halpamerkkiin. Meillä on ollut vain Rukan kuravaatteita ja olen kuullut, että monet halvat merkit olisivat huonompia. Omaa kokemusta ei siis ole, mut silti epäilyttää.

Yhteistyössä