mistä hakea apua mielenterveysongelmaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitääkö varata omalta lääkäriltä aika ja sitä kautta saa lähetteen vai miten pitää toimia? Yksityiseen ei ole varaa. Kuinka pitkät jonot on? Terveyskeskukseen saa hädin tuskin aikaa akuuttiin hätään niin tuskin saa nopeasti tällaiseen. Entäs perheneuvolat? Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa.

Mä oon varannu tk:n psykologille suoraan ajan ja täällä voi myös mennä psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle, joka kartoittaa tilannetta ja näin ollen lääkäriajan+lähetteen saaminen on helpompaa.

sä tarvit lääkäriltä lähetteen sinne mielenterveystoimistoon. sun mitää mennä omalle lääkärille. Jos on kova hätä varaa aika päivystykseen. Soita nyt eka sinne terveyskeskuksen omalle alueelle ja kysy neuvoa.

No mä varasin ainakin ihan terveyskeskuslääkärille ajan, tehtiin masennustesti ja sitten sain psykiatrisen sairaanhoitajan numeron ja aika nopeasti järjestyi sille aikoja.

hävettää vaan niin paljon, asun pienellä paikkakunnalla. mutta tämä asia vaivaa ja haittaa jo jokapäiväistä elämää, en kehtaa mennä ulos, en tavata kavereita, en harrastaa seksiä mieheni kanssa. olen vaan vauvan kanssa kaksin kotona. eipä muu auta kun niellä ylpeytensä ja mennä lääkärin vastaanotolle.

Yhteistyössä