Mistä hakea apua masennukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Nonii..eli kai se on nyt sitte pakko alkaa jostain apua hakemaan tähän kurjaan olotilaan. Mutta mikä olisi järkevin paikka?
Neuvolassa en halua asiasta puhua koska en tule sen tädin kanssa toimeen.
Olen tottunut käymään yksityisillä joten terveyskeskukseenkin meno tuntuu hirveän vaikealta, olen toki siis sielläkin käynyt elämässäni...
Mutta yksityisille, pitääkö soittaa ihan lääkäriin vai suoraan johki psykiatrille/psygologille mitä niillä on eroo ja paljonkohan ne maksaa?

Niin ja siis nimenomaan e haluaisi syödä mitää pillereitä ja olla mukamasonnellinen, vaan haluan oikeasti että saisin puhua tästä jollekkin joka osaisi auttaa ja jos löytyisi syy miksi näin on.

Itse soitin suoraan mielenterveystoimistoon (oulu), ja sain ajan sieltä. N. puolen vuoden ajan kävin juttelemassa psykiatrin kanssa pari kertaa viikossa, lääkkeitä en halunnut. Tästä on vuosia aikaa, käytännöt ovat saattaneet muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Niin ja siis nimenomaan e haluaisi syödä mitää pillereitä ja olla mukamasonnellinen, vaan haluan oikeasti että saisin puhua tästä jollekkin joka osaisi auttaa ja jos löytyisi syy miksi näin on.

Sitten lääkäriin josta VAADIT lähetteen psyk.polille / mtt:n.
Tai varaat ajan psykologille (ei edes saa määrätä lääkkeitä).

Mikä terveyskeskukseen menossa on vaikeaa?
Omalääkärille ensiksi ja sieltä sitten ohjataan jonnekin. Itse sain tapailla jotakin sairaanhoitajaa kerran viikossa. Minut haastateltiin pitkäkestoisen terapian tuen toteuttamisesta. Sain myöntävän vatauksen, mutta en koskaan toteuttanut terapiaa. Muutin maisemaa, eli toiseen kaupunkiin, se on mun terapiani nyt, katotaan toimiiko.

Se pongottelu, mitä näissä julkisissa laitoksissa harjoitetaan, on naurettaavaa. Ei ole mitään selkeätä järjestelmää näille asioille. Ja muutenkin hoito on vähän mitä sattuu. Ja ennen kaikkea jotain Freud-paskapäätä noudattava systeemi ei voi toimia. Mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja huffax:
Mikä terveyskeskukseen menossa on vaikeaa?
Omalääkärille ensiksi ja sieltä sitten ohjataan jonnekin. Itse sain tapailla jotakin sairaanhoitajaa kerran viikossa. Minut haastateltiin pitkäkestoisen terapian tuen toteuttamisesta. Sain myöntävän vatauksen, mutta en koskaan toteuttanut terapiaa. Muutin maisemaa, eli toiseen kaupunkiin, se on mun terapiani nyt, katotaan toimiiko.

Se pongottelu, mitä näissä julkisissa laitoksissa harjoitetaan, on naurettaavaa. Ei ole mitään selkeätä järjestelmää näille asioille. Ja muutenkin hoito on vähän mitä sattuu. Ja ennen kaikkea jotain Freud-paskapäätä noudattava systeemi ei voi toimia. Mitenkään.

En tajunnu ny yhtää tota vikaa osioo... joo siis ei periaatteessa ole mitään ongelmaa mennä terveyskeskukseen...en vain halua että tieto menee neuvolaan.