Mistä haetaan eu-ruoka avustusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikä sitä tahdo ihan joka paikkakunnalta saadakaan. Itse oon joskus saanu, tuntuu jotenkin köyhän kyykyttämiseltä. Meinaan ku siellä oli jauhopussi,kauraryynejä,pari makaronipussia,näkkileipää,maitojauhetta ja hapankorppuja. Siis rahallisesti melko olematon avustus, ja jos köyhän pitäis oikeesti tuon avustuksen varassa elää niin kituuttamista se olisi. Ja meilläpäin pidettiin oikein kirjaa, vaikka on iso perhe, ei sitä joka kuukausi saanut, ja yhden vaan kerralla. Se oli kuulemma ohje, yks per talous, sama vaikka se talous olisi 1 henki tai 8!

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:
Eikä sitä tahdo ihan joka paikkakunnalta saadakaan. Itse oon joskus saanu, tuntuu jotenkin köyhän kyykyttämiseltä. Meinaan ku siellä oli jauhopussi,kauraryynejä,pari makaronipussia,näkkileipää,maitojauhetta ja hapankorppuja. Siis rahallisesti melko olematon avustus, ja jos köyhän pitäis oikeesti tuon avustuksen varassa elää niin kituuttamista se olisi. Ja meilläpäin pidettiin oikein kirjaa, vaikka on iso perhe, ei sitä joka kuukausi saanut, ja yhden vaan kerralla. Se oli kuulemma ohje, yks per talous, sama vaikka se talous olisi 1 henki tai 8!

Meilläpäin kyl perhekoko vaikuttaa määriin.

Ja ap,voit mennä käymään seurakuntasi diakonin luona,hän kirjoittaa lapun.Kysyy luultavasti tuloja vähän suuntaa-antavasti.

Seurakunnan ruoka-apu on eri juttu kuin tuo eu-ruoka-apu. Sitä seurakunnan tukea saa ympäri vuoden ja sitä eu-tukea jaetaan pari kertaa vuodessa. Täällä jakaa vapaa-ajattelijat ja ortodoksi seurakunta ja siellä ei tarvi mitään todistuksia, kertoo vaan perhekoon ja kuitaa niin saa kassin kaksi kuivamuonaa. Niistä kerrotaan lehdissä.
Joillakin paikkakunnilla on liäksi työttömien ruokailua ja ruoka-apua :) diakkonia toimistossa varmaan osataan neuvoa muuallekkin. Pelastusarmeijalta ja mll:tä saa myös tukea tilapäiseen pulaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seurakunnan ruoka-apu on eri juttu kuin tuo eu-ruoka-apu. Sitä seurakunnan tukea saa ympäri vuoden ja sitä eu-tukea jaetaan pari kertaa vuodessa. Täällä jakaa vapaa-ajattelijat ja ortodoksi seurakunta ja siellä ei tarvi mitään todistuksia, kertoo vaan perhekoon ja kuitaa niin saa kassin kaksi kuivamuonaa. Niistä kerrotaan lehdissä.
Joillakin paikkakunnilla on liäksi työttömien ruokailua ja ruoka-apua :) diakkonia toimistossa varmaan osataan neuvoa muuallekkin. Pelastusarmeijalta ja mll:tä saa myös tukea tilapäiseen pulaan.

Kyl meilpäin saa diakonilta lapun,jolla saa kerran kk hakea nimenomaan eu-ruoka-avustuskassin,joka sisältää kuivamuonaa.

Miksi ihmeessä suomalisen kansalaisen tarvii kitua poliitiikojen tekemillä munauksilla ja rahan jaoilla ? Ja sitten kumminkin työnnetään maahanmuuttajille ja niiden ihmisoikeuksille tuhansia euroja per henki ja saavat kaikki muutenkin ilmaiseksi (asunnon, ruuan, vaatteet, kännykät, tv, tv luvan ym.... lista on pitkä ja ei tarvi maksaa veroja. Suomen oma kansa joutuu kitumaan kun herrat ja pakolaiset elää heroiksi kansalaiset joutuu maksaa verona kaikki herrojen tyhmät rahan sijoitukset. Tää on oikeesti erittäin väärin !!!! Katainen ja kaikki muutkin työttömän tilipussille 1 kk vaikka ei ne kestäis päivääkään, saatikka sitten pienyritäjänä joka ei välillä saa eurokaaan kk ja silti on kaikki maksut maksettava. ...

Ja "nippasee" kun kaikki valittaa kun ei aina saa mitä halulaa, mutta ihmiset joilla oikeasti on hätä niin kyllähän minä olen sitä mieltä että pitää auttaa ja ei tää ole kiva eikä hyvä jos tämäkin vähä loppuu

Tämä on niin paikkakuntakohtaista. Täällä seurakunta jakaa sekä omia ostolappuja kauppaan, että noita eu-kasseja. Lisäksi täällä eu-kasseja jakaa työttömien yhdisty ja vapaakirkko.

Me ollaan saatu aina 2 kassia, neljän hengen perhe.

Yhteistyössä