Mistä fetissit saavat alkunsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Tuli tuosta yhdestä aloituksesta mieleen, että mitenköhän erilaiset fetissit saavat ihmisessä alkunsa? Miksi joku haluaa, että hänen päälleen pissataan tai joku haluaa nuolla kenkiä? Miksi joku kiihottuu veren näkemisestä tms?

Juontaako nuo jotenkin lapsuudesta vai mistä kummasta? Itselläni ei käsittääkseni ole minkäänlaisia fetissejä, joten en osaa omalta kohdalta asiaa ajatella.

Lapsuudesta ja seksuaalisuuden liittämisestä "vääriin" asioihinhan ne johtuvat. Itselläni on yksi fetissi: henkselit :D siis tulen hulluksi jos jollakulla miehellä on henkselit. Kun oikein kaivoin lapsuuttani, äitini kertoi minun 4 vuotiaana joutuneet erään vanhan papan ahdistelemaksi. Tuolla papalla oli henkselit. Muistan tuon tyypin puristelleen minua ja puhuneen outoja juttuja. Mutta ei mitään sen pahempaa. Ällötti kun sain kuulla.

mistä mikään ihmisen mieliteko saa alkunsa, ei sille ole välttämättä mitään selkeää syytä, voi olla, mutta tuskin aina.

samahan se on kaikenlaisten mieltymyksien kanssa, joku asia tuntuu jostakin kiehtovalta, toisesta ei. jotkut saa kiksinsä kielletyistä asioista tai tabuista, toisille se on vaan se "juttu" mikä saa ne puolet aktivoitumaan mihin toisilla riittää tavanomainen ärsyke.

[QUOTE="aloittaja";25497430]Aika mielenkiintoinen tuo henkselifetissi. Voisi luulla, että kävisi päinvastoin, eli että henkselit jotenkin ahdistaisivat tms.[/QUOTE]

No onhan vastaavanlaisia ilmiöitä muuallakin elämässä, ensimmäisenä tuli mieleen Tukholma-syndrooma.

[QUOTE="aloittaja";25497430]Aika mielenkiintoinen tuo henkselifetissi. Voisi luulla, että kävisi päinvastoin, eli että henkselit jotenkin ahdistaisivat tms.[/QUOTE]

No niinpä. Mutta lapsena en sen kummemmin tajunnut tilannetta ja ahdistunut, mutta jollain tavalla tajusin sen liittyvän seksuaalisuuteen. Itse asiassa se vanha pappa kehui minua ja varmaankin se asia liittyy tuon fetissin syntyyn.

Jossain dokumentissa sanottiin, että fetissejä on enemmän hyväksikäytetyillä, lapsena hylätyksi tai muuten laiminlyödyiksi joutuneilla. Eli jotain on vinoutunut tavallaan.

Yhteistyössä