mistä Espoon kaupasta löytyy kondensoitua maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sugar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sugar

Vieras
Oletteko löytäneet jostain tavallisesta ruokakaupasta kondensoitua maitoa? Tai jos ei tavallisesta löydy, niin mistä etnisestä olisi löytynyt? Käytiin tänään vaihteeksi Olarin Prismassa, jossa ei ollut. Viikonloppuna haluaisin banoffeen tehdä ja olisi hyvä suunnitella, minne menee seuraavan kerran kauppaan =)

banoffeen ohjeissa kaikissa mitä netissä olen katsellut, on kondensoitoitu maito, josta tehdään kinuskin tyyppinen täyte. Mä olen joskus sitä nähnyt jossain, mutta nyt ei tuolla Prismassa ollut. Voipi siis tulla reissu Stockmannille... Siellä ainakin käsittääkseni sitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
banoffeen ohjeissa kaikissa mitä netissä olen katsellut, on kondensoitoitu maito, josta tehdään kinuskin tyyppinen täyte. ...

Mutta tuohan voisi tarkoittaa yksinkertaisesti vain ns. kokoon keitettyä maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
banoffeen ohjeissa kaikissa mitä netissä olen katsellut, on kondensoitoitu maito, josta tehdään kinuskin tyyppinen täyte. ...

Mutta tuohan voisi tarkoittaa yksinkertaisesti vain ns. kokoon keitettyä maitoa.

kinuski-tyyppiseen sopii varmaan tavallinen kerma hyvin.

Sitä se onkin, ja minä muistelen, että se on vähän makeutettu, tai sitten se maistuu makealta koska se on kokoon keitettyä. Mutta kerma minusta ajaa saman asian.

Alkuperäinen kirjoittaja matti:

kinuski-tyyppiseen sopii varmaan tavallinen kerma hyvin.

ei sovi, valitettavasti. Kyllä nyt on hakusessa ihan aito tavara, oikea kinuski ei siihen sovi, vaikka hassulta voi vaikuttaakin. Näin on muuten kaikissa banoffeen ohjeissakin, mitä olen lukenut.

oikeeta kamaa sen on oltava, ja purkissa, kun se keitetään se koko tölkki avaamattomana. Jos et muualta löydä niin hakaniemen metroaseman etnisessä kaupassa oli ainakin ennen muinoin.