Mistä erottaa, että lirahtaako lapsivettä vai valkovuotoa? *ällövaroitus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppikää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppikää!

Vieras
Heräsin aamulla pöksyt märkinä, ja nyt mietityttää että onko se vain valkovuotoa vai lapsivettä. Siis valkovuotoa on tullut runsaasti koko raskauden ajan mutta ei se ole housuja kastellut.
Voiko jotenkin testata että mitä se on?
Viikkoja nyt vasta 28+

No lapsivesi kuulemma tuoksahtaa ihan spermalle ja sisältää usein jotain veriviiruja yms...

Mutta tuossa kohtaa mulla ainakin rupes olemaan jo vv.kin niin vetistä et huh..

Laita side housuihin ja seuraa lorahtaako lisää, niin ne synnärilläki ohjeisti, jos oikein huolettaa niin sinne sit niin kattovat sillä ph kokeella et oliko vaiko eikö..

Aika harvassa tapaukses se lapsivettä on.
Valkovuoto tosiaan muuttuu usealla ihan nesteeksi raskauden edetessä.Lapsivesi on vaaleanpunertavaa,ja makean hajuista.Mutta kun se valkovuotokin/muut emättimen eritteet saattavat haiskahtaa makealle.
Sen voi testata tikuilla,en tiedä testaavatko päivystyksessä voi ihan äpolilla.Paikkakohtanen juttu.
Mikä kohdunsuun tilanne on?

Voithan käydä tarkistaan tilanteen oman mielenrauhan vuoksi,mut ihan raskauteen toi kuuluu.

Minä luulin, että lapsivettä tihkuu kun silkkaa vedennäköistä lorahti lattialle suihkun jälkeen ja seuraavana päivänä housuihin. Ihan siis väritöntä ja vetistä. Kävin tarkistuttaan ja oli pelkkää valkovuotoa.

Kohdunsuu oli vielä pari viikkoa sitten kiinteä ja kiinni. Vesien menosta minulla ei ole mitään kokemuksia kun esikoisen synnytys alkoi supistuksilla ja kalvot puhkaistiin vasta sairaalassa.
Jään seurailemaan tilannetta pikkuhousun suojan kanssa, kiitos kommenteista.

Alkuperäinen kirjoittaja helppikää!;22106338:
Kohdunsuu oli vielä pari viikkoa sitten kiinteä ja kiinni. Vesien menosta minulla ei ole mitään kokemuksia kun esikoisen synnytys alkoi supistuksilla ja kalvot puhkaistiin vasta sairaalassa.
Jään seurailemaan tilannetta pikkuhousun suojan kanssa, kiitos kommenteista.

Hyvältä kuulostaa.

Tuo taitaa olla ihan vain sitä valkovuotoa,mut laita side niin näet itsekin eikä tarvii panikoida.

Yhteistyössä